åretsjulklapp

Hittade något skumt, men underhållande när jag googlade lite. Visste ni tillexempel att årets julklapp 1997 var elektroniska hudjur (= Tamagochin)? Och 1999 var det böcker, särskilt Bibeln som var populärast att ge bort? Man kan ju tycka att tekniken går framåt och att det blir coolare grejer för varje år som går som blir just Årets julklapp men lite chockad blev jag när jag såg att årets julklapp 2003 (vill förtydliga att detta är på tjugohundratalet) var en mössa! Tolka som ni vill...

2008 var årets julklapp en upplevelse. Och nu 2009 är det som ni kanske har hört talas om spikmattan. Känns lite sådär att ge bort en fakir-present som någon stackare ska ligga och plåga sig på. Men tydligen ska det vara bra för cirkulationen och ryggproblem och bota stress och allt möjligt. Mirakel-mattan. Men det som har slagit mig är att nästan alla affärer säljer dessa omtalade mattor, till priser allifrån 99 kronor på RUSTA till 600 kronor på nån sportaffär där mattan har ett litet märke. Fast helt ärligt: är det inte bara same shit different names? Samma matta tillverkad i typ Kina som sälj i olika färger i olika affärer till olika priser?

Vi får allt se vad tomten kommer med för klappar. Även om jag i mitt typ andra inlägg klargjorde ganska tidigt att jultomten inte finns. Tyvärr alla barn att jag krossar era drömmar men sanningen måste fram! Något annat jag lyckats med denna helgen och apropå julen är att jag har kommit över en fobi. Japp, jag har kommit över min fobi för Grinchen! Ni vet, han den där gröna gubben med skägg och håriga fingrar som HATAR julen? Precis han har jag slutat vara rädd för, vilket känns som ett steg i rätt riktning med tanke på att jag faktiskt är 17 år nu... Hur jag botade min fobi var gaaanska enkelt, jag slog på kanal 5 klockan 13:30 och såg filmen. Klart slut, roger in roger out!

Ciao !


Kommentarer
Anonym säger:

AHAHAHA

2009-12-20 | 23:37:43
Bloggadress: http://mmuppet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback