Dan före das dopperday

Jepp, dan före doppardan och mycket att stå i! Granen ska kläs, julrimmen ska skrivas och allt måste förberedas inför den stora dagen. Dagen D. Julafton, den 24 december som egentligen är precis som vilken dag som helst förutom att man eventuellt får besök av en tjock, rödklädd gubbe och har ett träd inomhus som man hänger saker i. Skumt. Men ändå, väldigt mysigt och helt... underbart! (för att säga som Askungen).

Alla firar ju julen på sina olika sätt; till exempel julgranen är det varierande med hur man gör. Vissa skaffar ingen gran, andra gör det. Vi till exempel brukar skaffa vår gran den 22 eller den 23 december. I år skulle vi ta en sväng ner och skaffa gran den 23 men när vi kommer ner till granförsäljaren så var det ingen där. Hmm, vad skulle vi göra? Min käre far sa att vi skulle ta en gran och komma förbi senare och kolla om han var där och betala då. Jag visste inte vad vi skulle göra, liksom typ sno en gran så här nära jul kändes ju inte helt okej... I alla fall så kommer en gubbe med en hund förbi och säger att det bara är och ta granarna, eftersom det ändå inte var några fina kvar. Tillslut slutade det med att pappi och jag inte kunde bestämma oss för vilken vi skulle ha så vi släpade hem dos (2) granar! Hahah, helskumt men nu gäller det alltså bara att bestämma vilken vi ska ha...

Som sagt så firas julen så olika sätt, och såhär i juletid tyckte jag att det skulle passa riktigt fint att se hur Kvarteret skatan firar sin jul. Titta, skratta och NJUT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback