Free rice!

Vill sprida ett gott budskap som jag tycker alla som har lite för mycket fritid eller bara är genomgoda människor eller kanske skolelever som vill lära sig något samtidigt som de hjälper andra borde följa! Lång mening blev det, och jag hoppas ni hängde med för om ni någonsin hamnar i en situation där ni sitter framför en dator och tänker "Vad ska jag gå in på för sida, hm-hm?" eller "Undrar om det finns någon hemsida där jag kan lära mig lite kemiska betecknigar och spanska-glosor samtidigt som jag skäner mat till fattiga människor?" så har jag sidan för er!

www.freerice.com




Funderar även på att på med i FN, Madde är på i alla fall och det vore ju fett coolt att åka ner till Schweiz på föreläsningar och seminarium-grejjer - me like! Så ut nu kära medmänniskor och skänk riskorn så det bara ryker om det och köp julklappar som kan gynna fler än bara den som får den. Till exempel kan man gå in på www.raddaregnskog.se och ge bort en bit regnskog! Klockrent, skulle jag säga och veet ni det bästa med det hela? För ynka hundralappen (100 kronor=) skyddar man 500 kvadratmeter regnskog! AWESOME!



Ta hand om planten jorden och dess invånare! ;)

/ Mallan


Kommentarer
Helen säger:

Hehehehe, ville mest tala om att jag också följer din blogg, den är super, hoppas du håller det uppe :) Kollade på New moon i tisdags - klart bra, fast ettan är bättre. Men men.

Det där med att ge bort regnskog låter totally frickin' AMAZING dude!!! :D

Ha det bra, saknar dig <3 :)

2009-11-25 | 10:13:54
mallan säger:

Halloj där din skojare! :D Jag ska nog gå på New Moon igen på lördag, bara för att Fia ska ha ngn att gå med PLUS att jag jättejättegärna ser den igen ! ;) jag håller på och läsa fjärde boken för tillfället, mkt spännande! Jag önskar mig faktiskt en bit regnskog i julklapp av mutti och vati ska du veta :D kollar upp hur det ser ut med sthlm til nästa helg också! (Y) tummie up! <3

2009-11-25 | 17:20:12
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback