Mad world

Rättvisa, finns det? Om det finns, varför märker man det aldrig? Hur kan världen vara så grym och hjärtlös ibland? Och varför är vissa drabbade, andra inte? Jämnar det ut sig i det långa loppet, eller kan våra korta människo-liv bara klassas som korta lopp...? Finns det ett öde som styr våra liv och som gör att vissa händelser sker, och att den där missade bussen kanske istället räddade ditt liv eftersom den skulle ha krockat om just du skulle ha gått på den den där morgonen när du istället var fem minuter sen...

Finns det liv på Mars? Finns det ett liv efter döden? Vad är meningen med livet? Att få ett bra jobb, pengar och en volvo + hund? Att bara vara en i mängden, inte sticka ut och bara följa med i Svenne-banan strömmen? Eller kan meningen med livet vara att göra något som känns rätt, bara lägga sin energi på vad som ger något tillbaka till en själv och som känns givande. Att påverka andra. Göra något bra för världen. Ha kul, men framför allt - leva i nuet! Dream on, live your life så ska jag försöka leva mitt och förhoppningsvis göra något bra av det...


Kommentarer
denmadde säger:

deep, men sant : ) ååh bilden på jordgloben hade jag på min senaste globlakunskaps´redovisning :D sammanträffande hähä

tack för ikväll o hoppas bion va bra puus

2009-11-29 | 02:43:14
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/
Helen säger:

Djupt ! Viktigt! Fortsätt skriva, jag älskart <3

2009-12-06 | 14:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback