Party like a miljö-vän (rockstar)

Efter en två timmar lång kemilabb som tog alla mina sista krafter så kunde helgen aldrig ha kommit mer lägligt. Kände att mitt senaste inlägg inte handlade om det jag utlovade men nu äntligen kommer det, livets stora fråga (haha inte direkt) : Hur kan man ha kul o festa utan att vara en alltför stor miljöbov?

Tips från cochen:

- Använd inte plastmuggar och engångsmuggar utan drick direkt ur flaskan/burken eller använd ett glas som går att använda om och om igen...

- Pantamera! Panta burkar när partandet är slut eller se åtminstone till att den stackarn som ska städa gör det ! :/

- Ha kul med ett paket ekologisk mjölk tillsammans med två goda vänner. Hahah xD Three is a party!


Okej det sista var inte helt seriöst men man kan ju tänka på att försöka cykla eller gå hem /till festerna så mkt som möjligt men det kan ju också vara farligt om man som tjej går ensam sent på natten. Så gör inte det, jag vill ju inte att ngn blir cuttad tack vare mina skumma tips... ;P

"Cuttad" får mig osökt att tänka på att jag måste klippa håret. Vilket får mig osökt att tänka på min mardröm jag hade härom natten. Vilken leder mina tankar till hur trött jag är och det var i den änden hela detta inlägg började. Alltså har jag gått runt ett litet varv klargjort mina tankar och förhoppningsvis roat nån stackare som sitter en fredagkväll fframför datorn, precis som jag, och funderar på hur man ska fördriva dom 42 minuterna som är kvar tills Idol börjar...

Lev era liv, bränn era bockar och så ska jag försöka föregå med gott exempel!
(Hur nu det ska gå, mohaha!)

Pusshej,

/Malin



Kommentarer
Lovisa Perkovic säger:

haha nu ska jag allt kommentera här iframtiden :D !

2009-11-07 | 17:12:11
mallan säger:

jajjmän det hoppas jag! :D

2009-11-07 | 21:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback