Rädda grodorna död eller levande!


Rädda Joppe, död eller levande! Mm, den gamla dängan som ni kanske minns :D Varför drar jag helt plötsligt upp det? tänker du nu. Förklaringen är alla dessa uppmärksammade kampanjer för tigrar, pandor och andra utrotningshotade djur som måste räddas gör mig upprörd! Eller rättare sagt var det ett telefonsamtal från min syster som berättade detta som gjorde mig upprörd. Vem tänker på grodorna som för varje dag minskar i antal? Som dör en efter en med sina slemmiga fötter som torkar och aldrig mer får slemma ner ett tropiskt blad i regnskogens djungel? Precis, jag borde starta en fond där alla pengar går oavkortat till grodorna. En för tidig julklapp skulle man kunna kalla det. "God Jul grodorna önskar Malin, och alla julens hjältar som skänkt en slant..."

Haha, nu gled jag ifrån ämnet jag egentligen tänkte skriva om. Precis! Igår så skulle driva omkring på stan i två timmar alldeles själv, med endast min tunga väska och mina tunga påsar som sällskap. Jag råkade nämligen köpa ett par skor, helt oplanerat och vips hade jag ytterligare en påse att släpa på. Men i alla fall så hann jag bara gå över torget när min telefon ringde och Sofia sa att hon hade sett mig. (Ooooh creapy det lät med "watching you")

Efter en stunds gångande på stan med henne så sprang jag in i Kossi och Kissi (Josefine och Isabelle) och det hela slutade med att jag, Kossi, Kissi, Pulle, min väska, påse 1 och påse 2 satt och fikade. Ha! wierd ;D Sen satt jag på synundersökning och fick näääästan en okontrollerad skrattatack när jag såg migsjälv i spegeln och upptäckte att jag hade fått ett par harry potter-glasögon på mig för att känna hur mina nya styrkor kändes. Jag fick en kvart svagare på vänster öga, suck on that bitches! Hehhe, I'm not totally blind...

Detta skrev jag endast för Kossis skull som önskade att några rader om vårat möte på stan skulle uppmärksammas :D

Ni får alla ha en trevlig kväll så ska jag hålla er uppdaterade om så mycket som möjligt! Nästa inlägg:

- Hur festar man miljövänligt?

Molle har svaren! ;)

Pusshej
/Malin

 



 


Kommentarer
www.denmadde.blogg.se säger:

Ja e fett på för grodorna ;)

Hahaha :D

puuss

2009-11-05 | 20:15:38
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/
klara säger:

haha jag vill veta hur man festar miljövänligt malin, de ser jag fram emot :D

2009-11-05 | 21:01:15
Bloggadress: http://klaralaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback