WC fobi?

Har kommit på att jag nästan har utvecklat en fobi för att öppna toa-dörrar. Inte hemma hos migsjälv, men på offentliga toaletter. Alltför många gånger har det som inte får hända hänt mig; man öppnar en toalettdörr och upptäcker till sin förskräckelse att det redan är någon där! Jag blir alltid lika panikslagen, skriker och slår igen dörren och springer därifrån. Herregud, vilken överdriven reaktion egentligen men det har nästan blivit som en fobi för mig.

Även om det inte alltid är någon på toan som uträttar sina behov (som det så fint heter) så blir i alla fall jag lika chockad av att se nån stå och typ tvätta händerna. Det värsta var ju när jag var hos tandläkaren i Örebro och skulle med en buss men tänkte gå på toaletten innan bussen gick. Jag går fram till en handikapptoa (såg ingen annan toalett i närheten, jag var på våning ett i en skum korridor), rycker upp dörren och ser en handikappad tant som glömt att låsa och stänga dörren (som var halvöppen) stå inne på toan och ha problem med det mesta ser det ut som.... Ni kan ju gissa vad jag gjorde? Jo precis - skrek, smällde igen dörren utan att stänga den helt, lämnade en stackars handikappad tant inne på en toalett och vågade inte gå tillbaks till den korridoren igen, never ever again.

Fler exempel har jag men det är för långtråkigt för stackars er som faktiskt läser det här att höra! Jag utlovade i mitt första inlägg att allt  som skrivs på denna blogg skulle vara hundra % viktigt men nu blir jag osäker om dessa små tankar och anekdoter från mitt liv är så viktiga. För att vända på kakan, steka biffen torr och sätta prick över i (grädden på moset osv) så kan jag väl till sist sammanfatta all den här skiten med en uppmaning! Skaffa snålspolande toaletter så spar du energi och på miljön! (Där var uppmaningen alltså, för er som inte fattade det...)

Pusshej alla människor (homo sapiens sapiens) som läst och förhoppningsvis tänk efter, om inte annat på hur ens mage fungerar och om man kanske borde börja dricka Proviva och Actimel och alla andra goda yoghurtsorter och fruktjuicer som ska ge magen en bra start på dagen så har ni tänk över nått annat. Nått liiite viktigare. Viktigare än vad jag lyckades skriva ner kan man ju hoppas.. 




/Mallan, da toilett gangstá


Kommentarer
Stolta syrran säger:

Tjing tjong,

Din blogg är såååå kul att ta del av. Du lyckas verkligen få ner alla dina halvskumma, småknäppa tankar på pränt och man känner verkligen att det är DU som sitter där och skriver ;)

Ta inte illa upp - jag har alltid hävdat att man måste vara lite knäpp för att vara en intressant människa! (I alla fall så hävdar jag det nu, hehe)

Hur som helst, jag vet allt hur din toalettfobi tar sig ut IRL, så att säga. Höhö, jag säger bara Mitt i City och stackars gubben som oskyldigt stod och tvättade händerna... :P

Ha det!

2009-11-11 | 12:56:22
syster mallan säger:

plingpling! :D

vad kul att du gillar min blogg heleni ! jag hoppas att du tänker fortsätta följa och kommentera den :) vi hörs snart igen om vår syster-helg :D <33

2009-11-11 | 17:12:03
Alexandr G säger:

Haha malin.. Det var det roligaste jag läst på länge.. Du beskriver så målande .. Go dig Mallan!!!

2009-11-13 | 12:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback