Shopping

Hej där! I förr går blev det en tur till Karlstad med Madde (denmadde.blogg.se) för lite shopping och det slutade mycket bra måste jag säga. Hittade mycket bra grejor, bland annat en sjukt snygg kavaj på Second Hand för 25 kr. Klimatsmart och bra för plånboken! Det gillar vi :D Sedan köpte jag även lite andra vårplagg som kan vara bra att ha i sin garderob! Men med gammalt och nytt blandad får man en personligare stil, och vem vill inte ha det?

Vill även tipsa alla om en textilsko som jag tycker är fett najs. Den är i ekologisk bomull och finns i färgerna vit och mullvadsgrå. Den mullvadsgråa är snart min, bara min men först vill jag påpeka fördelarna med ekologisk bomull.

Basketkängor
Basketkängor


NR ETT: Den ekologiska bomullen framställs helt utan besprutningsmedel och konstgädsel.
NR TVÅ: Bomull är den allra mest besprutade grödan i hela världen och de som jobbar på bomullsfält kan bli svårt hälsoskadade av gifterna och även miljön påverkas negativt av dessa gifter. Allt detta undviks vid framställning av ekologisk bomull.
NR TRE: Man kan undivka många allergier om man köper och använder ekologiska kläder (ekologisk bomull) då man tror att många kemikalier i "vanlig" bomull har gett upphov till många nya allergier.
NR FYRA: Vid en ekologisk odling framställs bomullen med ett långsiktigt jordbruk som är hållbart i utnyttjandet av naturresurser. som dessutom sker utan miljö- eller hälsofarliga bieffekter.

Där har ni några argument och fakta som kan vara bra att veta! Nej, nu börjar min stackars blogg kännas som någon slags halvdålig modeblogg... I'm out of here, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback