Drama!

En helt vanlig onsdag innehöll massor av dramatik. När vi skulle äta idag så svimmade Erika i min klass i matsalen och paniken och kaoset var total! Det gick till såhär: Alexandra, Erika och Malin var före mig i matkön och skulle gå bort till bordet där man fyller på mjölken. Malin kom en stund efter Alexandra och Erika och när jag kommer vandrandes med min bricka för att ta mjölk ser jag Alexandra stå och hålla i Erika i någon slags mystisk omfamning och min första tanke var "Oh, pinsamt. Står dom och dansar mitt i matsalen?"

Alexandra skriker: "Ta brickan Malin, TA brickan!" till Malin F som står helt förvirrad och kollar sig omkring och Alexandra forsätter: " Hon har SVIMMAT!". Malin infrormerar också mig om detta och en lärare kommer till undsättning och tar tag i Erika som vaknar till. Helt pllötsligt har hon svimmat igen och dom släpar bort henne till en stol. Jag springer panikartat runt i små cirklar och vrålar om det behövs sjuksköterska. Efter några mumlanden så får jag fram ett svar och börjar springa i största Forrest Gump-stil bort mot skolan för att skaffa hjälp.

På skolgården står några elever ur HP (handelsprogrammet för handikappade typ) och skriker efter mig. Saker som "ett, två kämpa på!" "nästan framme nu va!" och andra liknande grejer. Jag får tillslut tag på en lärare som kan första hjälpen om det skulle behövas och vi springer tillbaka till matsalen eftersom skolsyster inte gick att få tag på. Samma gäng står kvar på skolgården och röker och denna gången fick jag höra "run, bitch run!"... Hm, är det tacken för att man försöker skaffa hjälp?

Haha, helt klart skumt vare och sen fick Malin mystiska utslag i någon slags allergi och fick också ta en sväng till skolsyster. Dagen avslutades med snö-rugby och ikväll ska jag på konsert i Kulturskolans Aula där Madde ska spela cello :D

Dramatik? Ja.

Well, well ha det fint och kom ihåg att äta frukost. Och att använda bilbälte och allt annat man ska tänka på!

Kommentarer
EmmNi säger:

jag kände att storyn var lite oavslutad, vad hände med denna Erika? dog hon? överlevde hon? blev hon till en apa och åkte till grönland?

2010-01-28 | 21:03:29
Bloggadress: http://emmni.blogg.se/
mallan säger:

Hon lever men va hemma från skolan i torsdags och fredags, oooh ! scary... :O

2010-01-31 | 21:22:54
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback