Jan. 2, 2010

 Så vad har då 2010 att erbjuda? Förhoppningsvis en helt galet kul sommar med PIP och kanske P&L, någon trevlig spontantripp någonstans, kanske Gotland? Jag är hel-pepp på året och om jag kommer på något trevligt nyårslöfte ska låta er veta det snarast!

Jag måste säga att året hade kunnat börjat bättre än det gjorde. Jag ville ta mig hem från stan efter en låång kväll/natt och ringde efter en taxi 42 ggr (Okej, jag vet vad ni tänker nu. "Gaaaah! Åkte HON taxi som ska föreställa vara någon slags miljövän?!" Ja, men det kan jag säga kändes som ett nödläge där det är okej, jag vill ju inte direkt gå hem från stan bland alla rattfyllerister... ) En liten parantes, men i alla fall så tutade det upptaget i 41 av dom 42 samtalen, och när jag väl kom fram så vare ingen som svara!

Tidigare samma kväll:

Det värsta var att när klockan var tjugo i två så tyckte Sofia och jag att det började bli dags att dra oss hemåt och jag ringde efter en taxi. Trodde jag i alla fall, för jag tryckte fel nummer och samtalet var jääätteskumt, tro mig.

Samtalet mellan mig och gubben jag trodde var TAXI-numret:

M: Hej jag heter Malin.
Gubben: Heeeeej  Malin.
M: Jag skulle vilja beställa en taxi. Till torget.
Gubben med släpig röst: Till bisoaren?
M, lite osäkert: Nääää, till Alfred Nobels Torg i Karlskoga!
Gubben, igen: Till bisoaren?
M: Nej, till torget i Karlksoga! Till busshållplatsen där!
Gubben: Jaså okej. Då kommer den om 2-3 minuter.
M, tacksamt: TACK så skitmycket! Hejdååå!
Gubben: Hej-hej.

Ajdå. Där stod vi och väntade i tio minuter, ingen taxi kom och jag ringde samma nummer igen. Kommer till en telefonsvarare som säger något i stil med "Välkommen till Gunnar och Sigurds telefon, vi är inte här just nu..." osv. Kollar på min mobil vilket nummer jag ringt och upptäcker att jag tryckt 352 00 istället för 362 00!

Sen lyckades vi komma in i värmen på MAX och satt där till kvart över tre, en kvart efter att det stängt och dom i princip slängde ut oss. Stod i massa minusgrader i för lite kläder och frös och kom hem, låt oss kalla det, alldeles för sent. Om jag säger att jag somna vid efter fem så kan ni ju få er en liten uppfattning...



Slutet gott allting... hm, kallt? Eller vare gott kanske? ;)

Kommentarer
sofia säger:

haha.... de var en nyårsafton vi sent kommer att glömma XD

2010-01-07 | 17:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback