Das potato

Igår hittade jag en potatis. Den låg alldeles övergiven på torget i Degerfors och jag var mycket mycket nära på att plocka uppden. Jag vet att det låter skumt (vem fan plockar upp en gammal potatis från backen liksom) men nu såhär i efterhand så känner jag ångest. Varför tog jag inte upp potatisen, jordig brun-röd och perfekt formad?

Tänk om (två användbara ord) jag hade plockat upp den. Jag undrar hur min dag hade sett ut då. Vad hade blivit annorlunda? Hade överhuvudtaget något blivit annat än hur dagen utspelade sig..? Jag menar, det finns så mycket man kan göra med en potatis!

Jag hade kunnat gjort pommes frites av den (hade kanske i och för sig varit sjuk då), eller lagt ut den i skogen och gömt mig bakom en stubbe för att se om något rådjur kom och åt upp den. Jag hade kunnat gömma den under pappas huvudkudde för och se om han är lika känslig som prinsessan på ärten. Hade i och för sig blivit "Pappa på potatisen" men det hade nog gått lika bra...

Ni ser, en potatis är världens möjlighet men vad som hade hänt eller hur min dag hade slutat är ett mysterium som vi aldrig får svaret på. Poor potato! 


Kommentarer
madde säger:

hahaha

potatisen som förändrade livet ;D

2010-03-25 | 18:58:51
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback