Laidback

Jag träffade Madde igår som kommit hem från Nya Zeeland och såg alla finfina bilder från hennes resa. Härligt brun och med massa roliga upplevelser i bagaget, we like! :D Vi insåg att svenskar är (kort sagt) tråkiga. Ler inte och är superreserverade och egentligen ganska kalla. På bussen gör folk allt för att inte få någon främling bredvid sig och lägger upp väskor och påsar på sätet för att verkligen förstärka effekten att "här sitter jag, leta upp ett annat säte". Hm.
   Nu låter det som att jag är skiljer mig från mängden jättemycket men tyvärr mina vänner - jag är likadan. Svensk, tror jag att det kallas tyvärr. 
   Jag är så trött på Sverige! Detta kalla land där folk är otrevliga och inte ens kan kosta på sig ett leende. Varför är vi så egentligen? Till och med folk från andra länder tycker att vi svenskar är så. Därför skulle jag vilja bo i Australien (eller Nya Zeeland)! Där människorna är glada, öppna och trevliga. Till skillnad från oss svenskar. Laidback stämning, det skulle jag vilja ha!



Kommentarer
madde säger:

Kunde inte skrivit de bättre själv!;D

Borde ändras på om de nu gick...

2010-03-21 | 22:47:33
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback