Oäv o annat kul man kan säga på karlskoga-mål men som inte alls har något att göra med inlägget

Vi passar vidare pucken och hoppar raskt in i mars. Inte planeten eller chokladen utan månaden! Yey!
   Mars, månaden då jag hade tänkt mig att vara konsumtionsfri. Att helt enkelt inte köpa någonting på en hel månad. Tror att det skulle funka lika bra att satsa på att inte köpa någonting onödigt. För om jag står inne på nöjesbutiken; klockan är fyra, blodsockret NOLL efter en tuff skoldag, inte fan tänker jag "onej Malin lilla, ingen yoghurt, macka eller likande under denna månad! Icke sa Nicke!" utan mina överlevnadsinstinkter skulle styra mig mot frukt-hyllan eller vad som helst som är ätbart och till salu. Men ni fattar poängen!
   Varför gör man då en sån här grej? Jo för min egen del så gör jag detta av tre anledningar. Dessa är: 

1. Genom att inte köpa något onödigt så värnar jag om miljön och ökar inte mitt ekologiska fotavtryck. Vi har ju bara ett jordklot och då ska man ju försöka leva och konsumera lagom mycket, efter så mycket som är "min" del av jorden och dess resurser. 

http://www.wwf.se/v/ekologiska-fotavtryck/1127697-ekologiska-fotavtryck-startsida

Kolla länken för mer information om ekologiska fotavtryck!

2. Man sparar pengar, vilket alltid är ett plus i plånkan! Sen är det ju skönt att faktiskt känna att "nu har jag inte kastat pengar i nån sjö vilket känns superduper bra". Samvetet.

3. Till sist, för att få en insikt om att man många gånger köper enormt onödiga prylar och kunna bättra mitt beteende. Ingen är perfekt, solen har också sina fläckar ;)  Behövde jag verkligen den sjalen? Hade jag inte överlevt utan den där tidningen? Jo, det hade jag. 

Därför, mina vänner
ska jag från och med idag (första mars) inte köpa något onödigt! Ett undantagsfall får jag ha, men inte mer. Så wish me good luck så ska jag visa att man kan ha minst lika kul, må lika bra utan att gå och tröst-shoppa eller slösa på sina slantar bara för att... ja varför egentligen? 

Ciao mina vänner! 
  


Kommentarer
Anonym säger:

ahahaha ja, så jävla bäst!

2010-03-01 | 22:36:06
Bloggadress: http://mmuppet.blogg.se/
nata säger:

spinning snart med oevära. ;)

2010-03-02 | 18:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback