Plans, plans, plans

Hej bloggen. Tillbaka igen efter en stunds icke-bloggande. Fy mig, shame on me! Men bättre tider är på väg och det ska bli ändring på mina bloggrutiner nu, mer fason och ordning i de raka leden. Ta tillbaka kontrollen i mitt liv, helt enkelt. Plugga, sova, träna. Blogga. 
   Japp, inspirationen flödar och min hjärna har tänkt ut big plans nu. Inför första april har jag börjat koka ihop både det ena och det andra och jag skulle nog behöva en del hjälp från alla möjliga håll om mina planer ska gå i lås! 
   
Läget annars i min hjärna är mindre kaotiskt och mer åt det... tänkande, funderande hållet. Som en liten oas i en öken där kamelerna delar med sig av sitt puckel-vatten och alla är lyckliga för att de både får en del av kakan OCH får äta den.
   Förrvirrat? Kanske. Galet? Nej, bara aningens konstigt men det är ju inget nytt under solen när det gäller mig...
   Hmm, hmm som Nalle Puh brukar säga. Insåg häromdan att jag taggat Ronald McDonals som Roland i tre bilder på facebook. Illa.

"Vad är nu detta för karta?" Kanske du tänker nu. Nej, det är inte en karta över vart planet i LOST landade och nej det är inte en skattkarta heller. Näpp, detta är (trumvirvel) en karta över Vanuatu i Söderhavet! Den inringade ö-gruppen som ni kan se till höger.
  


Dit ska jag åka. Efter gymnasiet någon vacker dag, en hel-pissig snöig/regnig höst/vinter dag när jag längtar bort. Då ska jag spendera några veckor av mitt liv på Vauatu och volontärjobba där med havssköldpaddor. Kanske snacka med några infödingar, dansa lite regndanser i nån tropisk djungel och snorkla, sola och njuta av livet.  
   Denna underbara ö utsågs 2006 till "den lyckligaste platsen på jorden" och det säger man ju inte nej till.
   Dessutom ska jag plantera träd som kompenserar mina koldioxidutsläpp för flygresan dit. Observe observe. Vad nu det betyder, men det lät bra.


  

Ett långt blogginlägg om drömmar, planer och skumma tankar. Ganska lingonberry om jag får säga det själv. Visste ni att lingonberry är lingon på engelska? Nej precis, man lär sig något nytt varje dag.


Kommentarer
Anonym säger:

ahhaa malin <3

2010-03-01 | 21:46:35
Bloggadress: http://mmuppet.blogg.se/
Anonym säger:

Malin då måste du ta med mig!!!! <3

2010-03-09 | 21:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback