Like a throw up in a Gucchi-bag

Jag har länge kämpat med att hitta en bild på den perfekta slemsnigeln. Jag vet, mycket udda och blablabla men rätt så kul också... Tillslut hittade jag alltså den perfekta snigeln som var lagomt äcklig men ändå söt på något vis och skickade in den till Kurirens hemsida (5 gånger dessutom eftersom jag inte förstod när den var uppladdad). Helst vill jag ha med den i tidningen men då man måste man bli månadsvinnare tror jag. Kan bli svårt.  

Det roliga med allt var mest för att se om nån fattade ironin i det hela, haha vem skickar in en bild på en snuskig snigel liksom? HAha! Och bildtexten är det bästa av allt. Jag skrev den själv och jobbade länge på formuleringen.

 
Malin Bergman hade kameran framme och lyckades fånga denna nyfikna vårsnigel på bild i den härliga majsolen. (Fotograf: Malin Bergman, Karlskoga)

(Som om det är svårt att hinna fota en snigel, som om dom är ovanliga och att det var tur att jag hade kameran framme. Majsol var det dock och lite nyfiken ser han faktiskt ut, Sniglo)

LIVE http://karlskoga-kuriren.se/fotoalbumet

//Mallan-Brallan

Kommentarer
Helen säger:

Du har gjort det: hittat en slemsnigel som faktiskt ar lite sot!! Trodde inte att sana fanns men tydligen, Bra jobbat! :)

2010-05-26 | 16:48:39
mallan säger:

Elr hur!? :D Sniglo har jag döpt han till. Eller hon, det väljer ju Sniglo vad han/hon vill vara...



2010-05-29 | 16:44:46
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback