Träd, träd, träd

I söndags blev det till att plantera träd igen och SOM vi planterade! Jag och Madde ägde nästan ut vietnameserna men dom planterade nog liiite snabbare än oss. Bara lite.

Det blev i alla fall en hel del garv, en älg, en hare, fyra äggmackor, varm choklad och några mystiska samtal med vietnameserna innan vi kunde bege oss hemåt igen, ca 760 spänn rikare. Och åtta timmar senare, men det var en parentes.

Hmm, lyckades på något vis även briljera med mina mandarin-kunskaper som Helena lärt mig genom åren men tydligen snackade jag och Back (vietnamesernas hövding/alfahannnen) och jag inte samma dialekt. Eller så var mitt uttal för bra.

//Mallan-Brallan

Kommentarer
Anonym säger:

Underbart det later. Med dina sprakkunskaper. Jag tror att ditt uttal var alldeles for bra! Haha! :)

2010-05-21 | 13:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback