Hjärntvätt

Att reklam påverkar en så sjukt mycket. Läskigt! Hjärntvättad av SAS reklam. Ta hand om din tid. Jovars, dessvärre blir man ju extremt påverkad av reklam man ser på TV och överallt i detta informationssamhälle vi lever i!

Några exempel, hur många av er har inte gått och sjungt "på måndag är det fläskkotlett, på tisdag är det fläskkotlett, på onsdag är det fläskkotlett, på torsdag..." osv. Eller "på måndag är det falukorv, på tisdag..." ja, ni hajar grejen! Eller som min kära mor berättade att hon en gång när hon åkte en rulltrappa i Stockholm för några år sedan och passerade x antal reklamskyltar på väg upp, alla med samma reklam. Vichy Noveau Ginseng. Ett mineralvatten för er som inte vet vad det är. Efter att ha passerat dessa reklamskyltar och fått budskapet undermedvetet och medvetet så (enligt mammas beskrivningar) gick hon likt en zombie in på första bästa affär som kunde ha mineralvatten (pressbyrån blev det) med ett mantra ekande i huvudet: Vichy Noveau Ginseng. Och köpte sig en flaska.

Iprenreklamen, har ju också en catchy sång som dom flesta trallat runt på. Det man kan konstatera är att bara man ser en timmes Idol i TV4 så har man dessutom fått se ca 20 minuters reklam!!!! Sjukt.

Nä, nu ska väl jag gå och boka en resa med SAS och ta hand om min tid. För det är ju precis vad man gör när man sitter framför TV:n och blir fullpumpad med reklampåverkan. Inte.

SAS reklamen


PEACE!!
//Mallan

Kommentarer
syster säger:

Lustigt. Den där satans låten spelas i mitt huvud konstant också!!! Irriterande. Fast inte associerar jag detta till SAS, nejnej, jag tänker bara på söta småbarn och dagis typ. Reklamen har förlorat sitt syfte ... :)

2010-09-30 | 19:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback