april, april!

Denna ökända dag. Första april. Skämtens och alla pratical jokes högtid! För exakt 3 år sen hade jag och Madeleine (kanske Frida va med?) planerat det perfekta aprilskämtet. Hehe. Vi gick i nian då och hade inget att förlora, game is ON! I alla fall, såhär var tanken:

Med en slang kopplad från toaletthandfatet (silvertejp, vad vore jag utan dig?) ner i toaletten så att det rann lite lagomt mycket skulle någon frivillig i klassen (vi hade fått marcus att ställa upp på vårt lilla skämt) stå och låtsas tinkla (kissa), dvs hålla i slangen så vattnet rann ner i toan.

Han skulle alltså stå på toan (nu kommer finessen) MEN "råkat" glömt att låsa. Sedan skulle någon stackars kissnödig sjua (helst sjua, alltid roligast så) komma och öppna dörren, hinna tänka "shit i helvetet den är upptagen, gaaaah!" men precis innan dörren smälls igen vänder sig den kissande personen (i vårt fall skulle det bli marcus) om och riktar kisset mot sjuan, gärna skrikandes för att markera "neej öppnade du dörren och har jag glömt låsaaaaa? Vaad heeemskt". Sjuan tror att den just blivit kissad på, även denne skrikandes vid detta tillfälle men någonstans där skulle den kissande (marcus) sänka sitt vapen (slangen) och lite skämtsamt säga att det bara va vatten.

Allt detta skulle Madeleine och jag överskåda, skratta åt och sedan hoppa fram lite snyggt i slutet och säga "april, april din dumma sill, dig kan vi lura vart vi vill osv". saker blir aldrig riktigt som man tänkt sig, eller hur?

Det här är vad som hände:

Madde skulle fixa slang, jag silvertejp. Madde fixar ca 3 meter gul trädgårdsslang, jag en högt synlig silvertejp. Vi riggar toaletten som i slutskedet har 3 meter trädgårdsslang ihoprullad på golv, handfat, toalett ja lite överallt faktiskt med tanke på den lilla toans storlek. Silvertejpen tätade inte på en gång, så efter en halv rulle av den varan åkte vattnet den väg vi ville. Steg ett: check! Steg två blev problematiskt. Asnöjda sprang Madde och jag och hämtade vår kiss-statist (marcus) men vid blotta anblicken av slangen och tejpen så ballade han ur! Chicken. (Sorry marcus men du behövdes i den planen). Plan B var att övertala Pulle som inte heller ställde upp (vi frågade ännu fler, tro mig med Marcus och Pulle var dom mest tänkbara kissarna).

Stå där stod vi, den 1 april 2008 med en jävla anordning på en toalett, ingen sjua inget kiss. Buhu. Men med något ont kommer också något gott! När vi stod och hängde utanför toaletterna i korridoren så glider två andra 9or förbi, ser CHOCKAT in på toaletten och skriker: "För i helvete titta Mirza, det är nån som bränner eget på toan HAHA!". Suckers. Ni skulle bara veta...



Denna 1 april 2011 blev en lugnare variant. Funderade på att lura nån att en unge bet mig på bussen eller hälla nått i lärarnas kaffi. Men nah. Har underverk skett, har jag mognat??

PEACE!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback