Den amerikanska drömmen

Jag har nog drabbats lite av USA-feber. Man lever ta mig fan bara en gång så varför inte leva fullt ut? Hej och hå.
 Om jag skulle få chansen att åka till Grekland i augusti skulle jag inte tveka en sekund! Efter några månader där vore ju drömmen att dra till USA, gärna Santa Barbara eller något trevligt ställe i Kalifornien, och plugga en termin. Här gick jag och sa att jag var extremt skoltrött men sedär, skulle jag pluggeliplugga på Santa Barbara City Collage i 4 månader skulle jag inte klaga. Min tanke har ju varit att åka på någon slags språkresa till USA eller något engelsktalande land för att förbättra mina engelska-skills. Det tror jag att man alltid har nytta av att vara bra på. Engelska alltså.

Det är då det fina i kråksången kommer: på Santa Barbara kan man läsa en kurs som heter "English as a second language" och eftersom jag skulle vilja vara borta i en termin skulle jag få plocka ihop 4 kurser. Kanske lite marknadsföring, fotografi och något annat som lockar?

Vore ju perfekt att få prova lite olika kurser, se vad jag fastnar för och samtidigt uppleva USA.
 



En grej som Buddha sa stör mig. Ja jag läser religion A och det här fastna som ett smäck i skallen. Jo, i alla fall. Han sa något i stil med att man inte ska ha några begär för att bli av med lidandet i livet, släcka livstörsten. Livstörsten som man kanske känner när man förväntansfullt ser fram emot hösten och att livet går in i ett nytt skede efter studentet, som vår lärare sa.

Jaha? Är det inte tack vare alla planer och förväntan man har som man orkar leva då? Kolla bara på mig, jag pumpar fan ut mer planer, drömmar och idéer om mitt liv än någonsin nu och inte fan vill jag släcka den törsten! Nej torka på så att törsten växer och blir ännu törstigare säger jag! Vampyrer kan verka mätta och belåtna jämfört med mig, SÅ törstig är jag. Brinn strupe brinn!

Får jag inte jobb på typ IBS eller EF snart efter all reklam det här inlägget fylldes med om utlandsstudier så vette fasen. Hehe.

Nu ska jag gå och dricka vatten. Hej.

//Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback