Favorit i repris

Igår blev det många favoriter i repris. Precis som i ettan fick jag ta ett varv på skolgården i el-postbilen som lämnar post på skolan. Hittade dock inte gasen tyckte han brevgubben...

En annan favorit var att vi ÄNTLIGEN gick ut på gräs i fotbollen! :D Kände mig som en kalv på grönbete, yummie.

Snart påsklov, vilket får mig att blicka bakåt i tiden. Påsken (var det 09?) tillbringade jag delvis såhär:



Låt mig säga att vi tog påskkärringandet till en annan nivå. Vi plingade på, ställde ner vår lilla bandspelare vi hade med oss och när dom öppnade körde vi fågeldansen för fulla muggar till musiken (fågeldanslåten). Utklädda till två kycklingar och ett ägg.

Curt Haagers – Fågeldansen

Det roligaste var när en gubbe i ett hus garvade läppen av sig, tog av sig sin peruk och gav oss varsin tia eftersom "det var banne mig det roligaste jag sett sen jag flytta hit!". Haha. Kul var också när två andra människor lite nervöst insåg att vi inte var så små (dock var jag bara 15...) och kvinnan viska till sin man "dom här kycklingarna är nog inte så små, spring in och hämta några pilsner". Dubbel-HA!



Vår fångst. Totalt 9 öl och en hel korg med godis! He-he...

Påskkänslan börjar komma smygande (kan bero på att jag sitter och lyssnar på fågeldanslåten) och jag är taggad att måla mina ägg och hoppas att påskharen kommer i år med.

Ha det fint ute i solskenet!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback