Happiness hit her, like a train on a track

Shit pommes frites. Inte något jag kläcker ur mig alltför ofta men idag är fanimej rätt tillfälle! Vilken dag! Var ska jag börja? Först en arbetsintervju på Lunedets Camping som resluterade i ett sommarjobb, i alla fall som jag fattade det.. Hon skulle höra av sig om när jag skulle komma och börja så det verkar ju så i alla fall. Jippie! :)

Sen drog the Bergmans till Örebro för lite shopping, där jag bland annat skulle prova ut min balklänning. När vi satt där och åt på Saigon (aaaaaasgod mat btw) checkade jag mailen på mobilen och såg att jag fått ett mail från Archelon!! Svaret jag väntat på, skulle jag få åka som volontär till Grekland?

JAAAAAAAAAA!!! :D:D Det får jag! Det stod "Dear Malin, We have received your application form and we will be very happy to have you working with us as a volunteer from 14/08/2011 to 30/09/2011 at Kyparissia.". Alltså är det bara att packa väskan i augusti för Grekland, here I come! Så jävla GÖTT, om man ska uttrycka sig ordentligt. Och det ska man, oj oj oj... Undrar bara hur det går ihop sig med mitt sommarjobb om jag ska dra i mitten på augusti? Aja, allt löser sig, right?



Det här är väl på ett ungefär vad jag kommer syssla med i 6 veckor eller vad det nu blir!



Sen till något helt annat: balklänningen! Färgen var mycket mer grön än vad jag mindes den men riktigt najs ändå. Me like big times. Sedan var det att prova att den passade som blev lite problematiskt. När jag beställde den fick jag prova en i storlek 42 i helt fel färger men hon som jobbade där mätte upp att jag skulle ha storlek 36. Så jag beställde en klänning i storlek 36. När jag nu skulle prova den sa hon som jobbade där "säg till om du behöver hjälp med dragkedjan" vilket jag också behövde. För den gick inte att stänga! Ha! Illa, har jag gått upp i vikt eller vad? Fast det var typ mina revben som var i vägen och dom kan man ju inte banta ner direkt...

Änyway, enligt henne var det nemas problemas "det här är inget problem, det löser vi!" Bara en glipa på 6 centimeter i ryggen, inget konstigt alls. Tur. Sen fick jag reda på att jag ska spela match imorgon, samling 8:30. Upp med tuppen som vanligt det här så kallade lovet som inte har vart som ett lov. Puh. Efter det här beskedet om Grekland kommer jag nog få energi motivation ändå, så förhoppningsvis kommer jag sova gott inatt och drömma om havssköldpaddor.

//Mallan

Kommentarer
mvhTeddy säger:

är du itne rädd för den grekiska kvinnosynen som dä hypas om på tv? fallet anna osv. du har lagom mkt bilder det är bra. många har för få bilder imo. men du har för mkt text. skala av lite;) mvhTeddy

2011-04-22 | 09:39:08
Bloggadress: http://tiltrecovery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback