KAOS!!!!!

Kaos är fan rätt ord. Kalldusch är ett annat. Jävla förbannade helvetes skit!

Fick imorse reda på att jag saknar 100 poäng i min gymnasieutbildning, vilket betyder att jag inte får ett nationellt betyg utan bara ett samlat betygsdokument. Kul. Jag har bara 2400 poäng av 2500. 100 jävla poäng att läsa in på ca 8 veckor. 100 fucking timmar att lägga på skolan. Hade jag varit ensam eller typ hemma när jag fick reda på det hade jag fan börjat tjuta. REJÄLT.

Där satt vi, fyra drabbade elever (inte bara jag som det hade skitit sig för) och kunde inte förstå hur detta gått till. Vi hade haft stenkoll på våra studieplaner och gått till Syv för att dubbelkolla att alla poäng fanns där. Tydligen inte. Nu började det planeras en 50-poängskurs i Kommunikation som påminde om Svenska C och därför bara skulle behöva kompleteras med det som inte den kursen innehåller. Sedan skulle vi 3 som saknade hela 100 poäng få läsa Rättskunskap med Ulla, hon ansåg att det var bästa lösningen på detta enorma problem.

Vill jag bli jurist? Nej. I så fall för att stämma skolan...

Jag var nära på att dra hem men drog ett besök hos Kalle (rektorn) för att se vad jag skulle ta mig till. Då kom Sonja på expedetion springandes och viftade åt oss att komma in på hennes kontor. Hon hade skrivit ut våra studieplaner och räknat efter hur många poäng vi läst. Enligt henne hade vi alla 2500 poäng. Eller hade vi? Förvirring.

Efter en 40 minuters räknande av kurser, poäng, framlänges och baklänges kom vi fram till att vi hade alla poäng! Hallelulja! Jag behövde inte sitta mellan 08:00 och 18:00 två dagar på påsklovet och läsa Rättskunskap! Jag behövde inte offra 90 timmar till skolan utöver alla jävla timmar man redan lägger på skiten.

Just nu är jag bitter. Arg och bitter. Men också OTROLIGT glad att det "bara" var Letälvsskolan datasystem för elevernas studieplaner som inte fungerar/ingen kan med/laggar.

Nä nu ska jag sova och hoppas på en bättre dag imorgon............

//Mallan


Kommentarer
Vegard säger:

Hej igen! Det loeser seg alltid Malin! Kaos hehe, vill att det ska sto KAUS istället, vill ha deg her po Kaus! Parta lite, kan lera deg att spile gitarr, om du vill. Hoppas att du har det bra min favorit-pige!



xoxo /Vegard M. Hansén

2011-04-13 | 09:22:05
mallan säger:

haha albin. kul.

2011-04-14 | 17:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback