Killing my darlings

Nu minsann har jag fixat skor till balen! Jag stod i valet och kvalet med den beslutsångest jag har om jag skulle satsa på ett par billiga skor med superhög klack eftersom man ändå bara använder dom en gång eller om jag skulle köpa ett par dyrare bekväma skor som man kan glädjas åt vid fler tillfällen. Jag valde det sista alternativet. 799 kronor senare som gröpte ett rejält hål i min plånbok som numera ekar (ho-ho-hoo-hooo-hoooooo ungefär) är jag stolt ägare av ett par gråa Vagabond Florence. Som ett smäck. Blev inspirerad och fotade dessa civiliserade skor i en ruffigare skogsmiljö. Kontraster, me like!



Klockan 10 idag befann jag mig på arbetsintervju på Transcom. Eller ja, Uniflex. Fick göra ett test, svara på lite frågor och om dom behöver folk i juni (efter den 10) så ringer dom för hon sa att jag var en bra kandidat eller nått sånt där. Hade jag inte åkt på studentresa och varit tillgänglig redan vecka 18 och 19 hade jag nog suttit här med ett sommarjobb men eftersom även jag drar på äventyr på varmare breddgrader så blev det inget av med det. Har apropå studentresa upptäckt att det bara är 5 helger kvar tills vi åker. Gulp... Vart tar tiden vägen?

Nåja, roade mig i alla fall med att kika in på Kicks och köpa en Body-scrub som verkar bra. Måste ju få Alanyabrännan att sitta och då är det här en bra grej. :)



Innan jag ens vet om jag har knipit ett sommarjobb eller inte så har jag gjort det. Pang på. Alldeles nyss skickade jag iväg ansökningen om att volontärarbeta på Archelons Sea Turtle rescue Center. Hoppas hoppas! Skulle vara så sjukt kul och ett äventyr som jag tror jag behöver. Jag håller tummen, hoppas ni gör detsamma...

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback