on the go

Åter lördag och återigen sitter jag hemma och tar det lugnt. Shit vad skönt det kan vara alltså! Sitter och smider mina planer för framtiden. Jag ska fan ansöka att bli volontär i Grekland, frågan är bara vart? Det fanns en ö som hette Zakynthos, en kustremsa som hette Pelopenessus och så på Kreta. På Kreta antar jag att det är mycket turister och inte den där wilderness, råa, oturistiga känslan som jag vill åt. Jag tyckte att Kyparissiaprojektet (Peleponessus) lät najs för där fick man vara med och skydda The Loggerheaded Sea Turtle (Caretta Caretta) från djur, människor och rädda sköldpaddor som fastnat i fisknät.

Just nu vill jag iväg. Nu nu nu. Det är så mycket jag vill göra efter studenten men var finns tiden, pengarna? Sen måste ju årstiderna klaffa. Att dra till Australien i juni känns inte så smart (vinter där) och att dra till Grekland och rädda sköldpaddor i oktober/november kanske inte lockar så jättemycket. Plus att deras projekt sträcker sig mellan maj till september. Hm.



Nog om detta. Borde kanske överväga att skaffa en sköldpaddsblogg. Haha. Förresten, vad tycks om min nya design?

Här mina vänner får ni lite vårmusik att inspireras av!

She & Him – In The Sun

Vampire Weekend – Cape Cod Kwassa Kwassa

Lykke Li – Sadness Is A Blessing

//Mallan

Kommentarer
kossi säger:

Jag är bara glad att du bloggar igen haha ;)

2011-04-03 | 16:10:29
Bloggadress: http://kittiepurr.blogg.se/
mallan säger:

haha ja va kul! då har jag en läsare i alla fall :D :D

2011-04-03 | 20:26:43
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback