Ibland blir det rätt, ibland blir det fel

Då och då tror man att man kan låttexten på en låt, men så kan det visa sig att man inte var helt 100 ändå. Det finns en sjukt rolig sida som heter Saltmannen, där man kan skicka in felhörda låttexter. Tyckte dessa var pricksäkra!

Artist: Per Gessle
Riktiga texten var:
Här sitter jag och fryser på en regnig perrong
Men jag sjöng:
Här sitter jag och fiser på grannens balkong

Artist:
Eric Amarillo
Riktiga texten var:
Om du tror att jag är farlig,
kanske tänder du på det.
Men jag sjöng:
Om du tror att jag har Farmville
kanske tänder du på det

Artist:
Traditionell
Riktiga texten var:
We wish you a merry christmas
Men jag sjöng:
Ee, Vishnu å Hare Krishna.

Artist:
Lasse Berghagen
Riktiga texten var:
Teddybjörnen Fredriksson, hans nos den var av garn
Men jag sjöng:
Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var afghan.

www.saltmannen.se

Har gjort något liknande och gått runt och sjungit "You see me rollin', like a little biscuit" till Lazee - Rock Away. Tydligen är det "You see me rollin', pumpin' Limp Bizkit". Ajdå...

//Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback