Kalo Nero life

Tjingeling! Har lart mig att Kalo Nero betyder "bra vatten", vilket stammer valdigt fint. En annan grej som jag tycker ar sa coolt med skoldpaddor ar en gammal myt fran Indien som jag tankte dela med er!

Den sager att varlden halls upp av fyra elefanter, som i sin tur star pa skalet av en gigantiskt havsskoldpadda som simmar i "the sea of infinity". Sa om havsskoldpaddorna slutar excistera, dor vi ocksa. Haftigt va? Jag gillar tanken, aven fast det inte ar sa troligt.


Nice, huh?

Over till volontarlivet sa rullar dagarna pa. Har varit har i 2 veckor nu, 5 veckor kvar. Snart September, kanns konstigt. Sag varldens snabbaste hatchling igar, sa jag dopte han till Usain Bolt. Eller kanske Forrest Gump. Fast na.


Igar var jag i kiosken fran 21-24, idag har jag samma shift. Vi ska guida turister pa s.k "hatchling-tours" sa vi haller dom borta fran stranden. Ovrig info ar val att vi volontarer skyddar/kontrollerar 9,5 km strand. Det ar fyra strander: A, B, C och O. Tror att vi har 676 nesten totalt, vilket ar ratt bra!

Me and le hatchling, som di sager i frankrike.


En stamningsfull kvallsbild.

Kan dock inte forneka att jag hade velat vara i sverige igar och idag. Hoffe+timbuktu och jag ar inte dar!! Kanns illa, men okej, man maste valja sina aventyr ibland och jag valde detta. Kommer troligen fler chanser far jag hoppas.

Lea (som blev biten av en skorpion) akte hemm igar och aven Cati, Nele och Lucia. Sa pa mandag ar vi bara 11 volontarer kvar men rads icke! Det dok upp 2 spanjorskor pa Loukas nyss sa det kan nog bli bra detta anda.

Cheers!

/
/Mallan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback