Join the movement

Är det persikor som är den håriga varianten av nektariner? I så fall är jag sugen på en sån. Vilken jädrans tur att jag har en mä te jobbö.

Har förövrigt blivit sugen på en ny kamera.. Känner att min Olympus mju 1010 digitalkamera inte håller måttet i alla lägen. Tyvärr. Visst, man kan kasta och vifta med den utan att den går sönder så lätt och man kan ha med sig den smidigt i väskor/fickor and so on. Den pallar festival/fest. För systemkameror är ju så stora!?

MEN, jag tror mig ha funnit en lösning. Olympus XZ-1. En digtal kompaktkamera som tydligen ska ta lika bra bilder som en systemkamera, what uuuup?

Nu till det svåra: köpa innan Grekland eller ta med min gamle trofast med risk för halvdana bilder? Vill betona en sak! I Grekland kommer jag jobba i gryning/skymning mycket och är det NÅGOT jag kan klaga på gällande den kamera jag har är det just bilder tagna i mörkare miljöer, dom blir inte bra... Ser oftast ut som att någon har spillt ut en dricka över bilden och trots att det är färg i verkligheten blir bilden grå.

Liksom, när jag visar bilder på datorn från min resa. "Och här är en bild på mig och en sköldpadda tagen i solnedgången. Nej, det regnade inte. Nej, jag var inte illamående och grå i ansiktet. Nej, ingen har spytt på datorskärmen - det är bilden som ser ut så."

Fan vad jag överdriver hela jävla tiden. Blir så less.

//Mallan

PS:
Frida har skaffat Facebook! Kors i taket!! Igår när hon, jag, Madde, Persa och Sillen var ute och åt (som var jättemys) så säger jag att "nu är det tamejfan dags att du skaffar en Facebook som övriga världen så att man kan få tag i dig nu när alla reser/flyttar/sprids åt olika håll". Trodde att hon skulle säga emot och klaga men icke - she's in.
 

Willkommen, säger jag och friend-requestar henne dirr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback