Dagen jag trodde jag blev rånad

Precis som rubriken på detta inlägg säger så trodde jag (på fullt allvar) att jag blivit rånad idag. På Transcom där jag numera jobbar hänger man av sig jackan i en slags entré (pga brandrisk och säkerhet) och det första vi fick höra när vi började var: lämna inga värdesaker i jackan.

I alla fall så är det sjuuuuukt många jackor som hänger där och jag brukar lätt glömma på exakt vilken krok jag hängt min. Man siktar mer på den regionen med hängare man tror jackan är. Mina värdesaker (mobilen) hade jag tagit med mig i väskan men hemnycklarna lät jag vara kvar.

Sedan fick vi en kvarts rast i utbildningen. Hallelujah! För att inte somna (jag var mycket nära) så tänkte jag och en annan tjej att vi går ut och  tar en promenad, får frisk kall luft och framförallt får lite dagsljus. Sagt och gjort. Men när vi kom till entrén och jag tog min jacka, upptäckte jag att det ligger en grön ful halsdduk i ärmen. Jag tar ut den. När jag stoppar i armen i andra ärmen är det något nytt som tar emot. Ett par riktigt fula vantar med såna där bollar på och ett snöre mellan. Argt river jag ut dom och lägger på hatthyllan. Sedan märker jag att min högra jackficka är vidöppen. Tom. Mina hemnycklar. Daaaaaamn!! I nästa stund blev jag ledsen över min fina nyckelring från Grekland. Vem tar någons hemnyckel?!

Sedan började jag känna igenom fler fickor och tjejen som jag skulle ut och gå med sa gång på gång "men är du HELT säker att det är din jacka Malin?". Frustrerad, arg står jag och letar igenom fickorna för jag visste ju exakt vad jag hade i dom. Jättemärkligt, jag vet, men i en ficka hade jag en busstidtabell och två hårnät (från att jag jobbade på Allsons i Åtorp) och lite annat småkrafs.

För att identifiera att jackan verkligen var min så slet jag ivrigt upp fickan för att kolla om sakerna var kvar. HELT TOM, sånär som på en randig fingervante med avklippta fingertoppar. Ännu mer förbannad på denna USLA tjuv slängde jag ut vanten. Kollade till och med i en bröstficka efter en reflex som jag fått gratis av Länstrafiken. Även den borta.

Arg som ett bi står jag och skriker i entrén "Vem FAN snor en gratis reflex??!!! Och ännu bättre fråga: VEM FAAAN SNOR 2 HÅRNÄT? Vad är det för sjuk människa!?? Och mina hemnycklar och min FINA FINA nyckelring!!" Buhu, buhu. (Grät inombords).

Alla fickor, inklusive innerfickan var öppna och jackan hade till och med rött ludd i exakt samma nyans som min stickade tröja (vilken luddade av sig) så jag var verkligen 100% på att jackan var min. Tills Malin (hon jag skulle ut och promenera med) återigen säger: "Men är du helt säker på att det är din då? Det låter ju jättekonstigt att ta ett hårnät. OCh varför hade du det i fickan förresten?" Suckandes kollade jag storleken på jackan, just in case, och ser siffrorna 4 och 2. Storlek 42.

Gulp. Min jacka har storlek 38 och hängde typ 4 krokar bort under en annan jacka som någon hängt över. Med hemnycklar, hårnät, reflex och allt annat skumt jag hade i fickorna..... Ja vad ska man säga. Det gav ett gott skratt, även åt killen som befann sig i entrén när jag står och viftar med mitt hårnät och skrattandes undrar vem som stjäl ett sådant. Haha.

Hårnätet. Inget man stjäl direkt va?

Dom jäävla vantarna som låg nerkörda i "min" jackärm. Blev så arg att jag slängde dom på golvet. Gangstá.

Vi får väl se vad morgondagen har att erbjuda. Något lär väl hända... Nu snart kommer efterlängtade Helen hem! Ska bli redigt kul :)

//Mallan

Kommentarer
jos säger:

Mallan, du vet väl att "rånad" hänvisar till att någon med våld tar något ifrån dig? hahahaha<3

2011-12-28 | 23:23:58
Bloggadress: http://kittiepurr.blogg.se/
Mallan säger:

hahahha ja det stämmer ju nu när du säger det! bestulen då? fast rånad låter coolare... :D

2011-12-29 | 15:06:52
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback