Den sprängda latrintunnan

Latrintunna (för er som inte vet) är en tunna fylld med avföring från hundar. Eftersom vårt hus är sista huset på gatan så bor vi vid en vändplan. På den vändplanen finns en hundbajstunna.

Denna information var nödvändig att veta om man ska förstå händelseförloppet. Nä, skämt åsido. Rätt och slätt så var det några (troligen busungar) som sköt raketer och smällare igår. Pang och bom lät det hela kvällen. BOOM, lät det också. "Wooooow" tänkte jag. (Numera säger/tänker jag ALLTID woooooow. Sjukt bra ord.)
Någon gång efter klockan elva på kvällen plingade det på dörren. Jag hade gått och lagt mig för att sova men tvärvaknade. Då var det grannen som berättade att någon hade lagt smällare i Latrintunnan och sprängt den. Det brann som tusan och han hade ringt både polis och brandkår.
Foto by Pappa.

Imorse när jag skulle gå till bussen såg jag till min förskräckelse hundbajspåsar över halva vändplan och ett stort hål i den före detta Latrintunnan i plast. Men ärligt, i PLAST?! När jag var liten var den i metall, stadig som tusan och osprängbar. Det var tamejfan bättre förr!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback