SÅ, jul

Okej fans. Jag är back in buizz! Eller Bizz kanske jag ska säga. Bizz = Ett muskellinement som min vänstra rygghalva levde på under julhelgen. En vecka på Transcom skapade den ryggen...

I alla fall så var julafton kanoners, som vi säger i Karlskoga. Hade dock 0,0000000 julkänsla. Vi tog en promenad på julafton och gick ner till Möckeln. Solen sken, fåglarna kvittrade: våren har kommit! Tänkte jag och var nära på att skutta i och ta mig ett dopp. Fasen va skumt väder vi har, ujuj.
Lugn ba lugn mina vänner, vi tar det i ordning.

23 december

Helens vegetariska julmat. (Hehe, hon skulle ha dom där nötterna eller vad det är på en paj tror jag)
Sedan skulle julegranen klädas vilket är syrrans och mitt uppdrag.
Vi hängde upp både den ena och det andra. MASSOR av gammalt julpynt som Helen och jag pysslat fram när vi var småknodds. Och jultomtar i garn som farmor gjort. Den granen har ALLT. En flugsvamp på en gren. En hängande glasyrgrej med en äggmacka på. Snögubbar. Silvriga glitterrkulor, röda kulor, en guldig. En snigel. Med mera med mera...

24 December

Dopparedan. Tomten hängde fint i granen.
Söt ängel.
Två tomtar som klättrar upp mot stjärnan. Min briljanta idé! Pow!
Man kanske brukar klä upp sig på jul. Osv osv. Vi firade ju bara med familjen så jag kände att jag kunde trasa runt i mjusikkläder. Arrangerade även denna fina bild (bad papi ta en bild som visade hur mycket julmat jag åt). Tror jag lyckades förmedla rätt känsla!
Sedan var det dags. The holy moment. Kalle Anka/Moraeus!
Detta var det närmsta tomten jag kom. Min egen pappa i Kalle Anka-tröja och tomteluva. Det funkar det med :) Fina klappar fick jag och avslutade den med Sällskapsresan på TV. Mys.

25 December

Det åktes till Arvika för julfirande och julklappsbyte med kusiner. Superkul! Fick en glittrig fjärilstatuering på armen också.
Fågelholken följde med också. Eller "fôggelhôlken" om man ska säga det lite mer dialektalt. Holkade gjorde han i alla fall (holkade = sova med öppen mun likt en fågelholk där ornitologiska djur bosätter sig). Bird is the word.
Helen unt moi. Vi körde killi-killi-pang; sten, sax, påse; häxa, telefon, nöt; kanin, boll, fis (de två sistnämnda är varianter på sten, sax, påse som H och jag utvecklade när vi var små) samt Air Penguin. I bilen alltså, ehehe.

Sedan tog fotograferandet slut och kvällen avslutades med lite partaj. Först till Sillen, sedan drog Holken och Madde och jag vidare till Kajsa där Helen och massa folk va. Kul kväll, skönt å va hemma kvart över tolv också!
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback