Transan

När jag skriver Transan som rubrik, menar jag på inget vis att jag börjat klä ut mig till transvestit på fritiden utan syftar givetvis på mitt jobb. Hm. Det lät ÄNNU mer fel. (Liksom, inte nog med att jag börjat klä mig ut mig till man - jag tar betalt för det. Ha!). Självklart snackar jag om Transcom, fast jag föredrar att kalla det Transan. Låter roligare, och man ska ju ha kul på jobbet?

Efter en veckas hjärntvätt, utbildning och behov av att äta något sött för att inte somna så var det äntligen dags att ta första samtalet igår. Första dagen på en 4 veckor lång Trainee period. Jag (dom andra också) satt och var supernervösa (man är inte stjärna på alla 15 system man ska kunna och ha igång samtidigt efter den snabba utbildningen kan jag lova) och tillslut tog jag emot min första kund! Hon la på. Tror jag satte henne på "Hold" för länge för när jag kom tillbaka var det tyst i luren. Jaha.

Andra kunden gjorde likadant. Men sedär, skam den som ger sig! En vänlig engelsman (mitt fjärde samtal) lyckades jag vända så att han teckande ett mobilt bredband medium och tecknade upp sig i 18 månader. :D Hehe.

Första samtalet imorse? En kvinna som i princip grät i telefonen för hon hade ju "råkat" köpa ett mobilt bredband men försäljaren lurade ju henne (så låter det hos alla) och dom hade ju redan fast internet och alla familjemedlemmar hade redan mobilt internet. VAD FAN KÖPTE NI DET FÖR DÅ, PUCKO???! Hade jag lust att skrika. Proffessionell som jag är skrek jag ingenting, höll mitt glada humör uppe och önskade henne avslutningsvis en trevlig dag. Retard, tänkte jag inombords.

Tror att det här jobbet kommer göra mig bra på att

1) behärska mitt temperament
2) vara falskt glad och trevlig
3) förstöra människors dagar.

"Oj men här ser jag att du har en bindningstid i 18 månader kvar och du betalar 299 kronor i månaden så din slutfaktura kommer landa på 5382 kronor. Sen hade du visst en telefon på avbetalning också vilket blir ytterligare 3600 kronor. Vill du fortfarande säga upp abonnemanget mot en slutfaktura på 8982 kronor?"

Ibland känner jag mig lite som djävulen. I Mustasch. (Jobbar ju trots allt på Transan.)

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback