Fiskroulette mm

Oj vad jag har varit off på bloggfronten på ett tag. Ligger hemma sjuk med gulgrönt slem i halsen, halsont, en eventuell urinvägsinfektion och feber. Fever fever leave my heart alone. Eller något i den stilen. Gjorde min första dag på utbildningen på Transcom igår (en veckas utbildning) men mådde sådär redan då kan vi väl säga. Tog en tablett för att kunna släpa mig dit överhuvudtaget och den resulterade i att jag svettades som en gris. Bra första intryck jag måste ha gjort. Tar sönder en dator pga svett som droppar sig ner i elektroniken. Hade varit en spännande start må jag säga.

I alla fall så får man inte missa NÅGONTING (verkligen inte en hel dag) på utbildningen och nu när jag blev sjuk så har jag ju gjort det. Ringde Uniflex och frågade om jag kan hoppa på den utbildningen som börjar nästa vecka istället, hänger nu ivrigt vid telefonen och väntar på svar. Ungefär.

Om vi backar bandet en smula och gör en resa bakåt i tiden till lördagen den 3e december, så hände det en hel del spännande saker. Låt mig berätta. Vill varna känsliga tittare.. ööh... läsare!

När jag hälsade på Madeleine förrförra helgen kokade vi ihop en sjuk, konstig mystisk plan. På förmiddagen i lördags skulle Gustav, Madde, Johan och jag hänga. Madde och jag tyckte att det vore kul om vi åkte till Thomas Zoologiska och köpte en liten liten fisk. Denna lilla fisk skulle vi sedan ta med hem, lägga i ett dricksglas i vanligt kranvatten och sedan göra en fiskroulette! Hahaha. Jag vet, skitskum idé. :D

Rouletten skulle gå till på följande sätt: Drickglaset med den pyttelilla firren står på mitten av bordet. Glaset (med firren i) skickas sedan runt medsols och alla deltagare i rouletten dricker en klunk vatten UTAN ATT DRICKA UPP FISKEN. Det är där haken ligger. Firren är minimal och när du tar en klunk kanske du ser hur han kommer simmande i full karriär mot käften på dig. Den som får fisken i käften har förlorat.

Dock så blev det inte som vi hade tänkt oss. "Nää men stackars fisk, så kan vi ju inte göraaaa" fick Madde och jag höra så vi köpte aldrig någon fisk. Däremot hittade vi en orange liten rackare i ett akvarium som såg död ut, vilket gjorde oss sugna. Kändes dock aningens mordiskt.

Men vi vandrade omkring och kollade på alla vattensköldpaddor, läskiga fiskar med ben och spröt och som kröp omkring på botten av avkariumet och Nemo. Det blev ingen roulette men istället blev det en "do you dare" att doppa ner fingret i vissa akvarium och se om fiskarna kom och sög på fingret. I mitten av butiken hade dom en hel pool med japanska jättestora fiskar som kunde suga på fingret om man stoppade ner det. Blev rädd när 25 bamsefiskar simmade i full fart mot mig med gapande munnar. Vi frågade hon som jobbade där och hon sa att dom brukade nafsa. Däremot varnade hon oss för en grön fisk som hade sylvassa tänder.

Tror jag vann den "rouletten" ganska lätt. Stoppade ner my fingá 4 gånger och petade på den döda fisken. Hoppas bara inte dom som jobbade där hörde oss när vi strosade runt bland akvariumen, då vi fällde kommentarer som: "Haha, den där firren är ju svinliten. Fatta va lätt den slinker ner i käften!" och "Åh, den där fisken vill jag ha i munnen". Sistnämn kommentar är jättekonstig, nu när jag tänker efter... Inte jag som sa det dock men så spenderades delar av den lördagen!

Neontetra kan vara min favoritfisk. Har kommit på att jag vill ha ett akvarium! (Efter det här inlägget lär många anse att jag inte är en person som borde ha fiskar i min ägo men lugn ba lugn. Jag tänker inte äta upp dom.)
Tänk och ha en kampfisk i käften?

Adios amigos.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback