kött

Har insett att kött är ett sjukt bra och användbart ord. Kött är gott att äta men det är ett perfekt ord att använda när man inte kommer på ett ord för stunden. Låt mig ta några exempel.

Scenario 1

Du har bränt dig på något glödande varmt på insidan av handen där tummen tar slut och det är handflata men ändå mer fyllig sådan. Istället för att säga denna långa, svåra mening kläcker du ur dig "Aj som ******! Jag brände mitt handkött!!" Alla vet vilken kroppsdel du menar då.

Scenario 2

Du har tröttnat på alla dina vänner, familj - ja de flesta människor i din omgivning. Istället för att utbrista "Åh vad less jag är på person x, x, x, x, x, x och x..." säger du rätt och slätt bara "jag behöver nytt kött att umgås med". Simpelt. Om du nu skulle råtröttna på dina relationer.

Scenario 3

Du står vid ett fotbolls/ishockey/flipper/nästan vilket spel som helst och tävlingsinstinkten är ON. Det gäller liv och död. För att peppa dina lagkamrater alternativt dig själv skriker du lämpligast "NU KÖTTAR VI!". Köttandet kommer vara totalt.

Nå. En anledning till att jag skrev det här kan vara att jag är vrålhungrig och snart ska äta... wait for it... KÖTT! Det kunde ni inte gissat va? Tänkte väl så. Grill grill grill grill. När jag blir hungrig slutar i princip min hjärna att fungera (inte alltid men om jag är för hungrig kan det resultera i en brain collapse) så just nu ser jag bara flygande fläskfiléer sväva förbi framför mitt inre öga.


Herr Köttglid, eller Meatslide som han egentligen hette - anledningen till Camp Köttglid. Vår tältgranne på Arvikafestivalen 2010. Förjävla bra ord alltså.

Nej nu ska jag gå och inta en matposition, eller som jag föredrar att säga: köttposition. Kötta lugnt!

//Mallan

Kommentarer
systern säger:

lustigt att vi på BK också använder oss av denna mycket användarvänliga fras, när det är mycket att göra eller när vi behöver broila upp mer kött, så kan man höra någon vråla "KÖTTA!". då vet alla vad som är på gång. så jag kan ju inte annat än hålla med om ditt fina resonemang :D

2011-07-31 | 11:51:12
mallan säger:

hehe, det står kött på mitt ben för tillfället. minnen sen gårdagen u know! lite wannabe över det här skriva på sig själv/låta ngn annan göra det, men jag är ju wannabe så vrf inte........

2011-07-31 | 12:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback