nattbloggaren

Natt var kanske att ta i, men fasen va typiskt det är. Man är trött när man ska vara vaken och pigg när man borde sova. Apropå pigg, kom och tänka på vad Fridas mamma sa till Fridas utbytesstudent Marlit Mütsen när hon bodde där. "Are you tired? Take a cookie and you will get pig!". Klockrent.

Har liksom ingen kraft i kroppen. Käkade förjävligt mycket mat förut idag, så jag är väl fortfarande i tortellinigratäng-koma.  


Fick bli en random bild, vilket är bättre än ingen bild alls. Saknar dig syster! <3

Det slog mig även att jag inte är en pälsdjursmänniska. Visst - jag tycker katter, hundar, marsvin (u name it). Dom är söta men jag vet liksom inte riktigt hur jag ska bete mig om det kommer fram en hund och hälsar. Det finns ju en historia om hur jag blev jagad av en hund vid namn Rocky och en annan om när Helen blev biten av en jaktax. Men de tar vi inte nu.

I alla fall, om det springer fram en söt hund eller om det kommer en lurvig katt gående är min amigo Helena helt såld. SÅLD. Hon stannar till, klappar djuret i fråga och säger ofta fraser med babyröst som "hejsan lilla hjärtat" och "åh vad du va söt". När jag och Helena var ute och gick för två dagar sen såg jag nått som rörde sig i gräset. En groda! Helt plötsligt kommer jag på mig själv med att stå med böjda knän (måste alltid sänka sig till djurens nivå, vet ni) och prata med ljus röst. "hejsan lilla grodan, hur mår du? oj vad du va slemmig och söt! nej försvinn inte!". Helena stod x antal meter bort på cykelbanan och såg skärrad/rädd ut.

Jag är en reptilmänniska. Jag bara insåg det, där och då. Som tjej/kvinna borde jag kanske smälta vid blotta åsynen av en söt hund/katt men icke. Jag hade fan tejpat upp affisher på olika giftgrodor över hela min garderobsdörr när jag var liten. Och så har jag ju varit ägare av VBS (världens bästa sköldpadda). Grynet. Vad härligt att man kan komma till kloka insikter på här på kvisten. Nå. Det är en dag imorgon också.

Över och ut från mig, reptilmänniskan. Crocodile Dundee. Vi är lite lika, han och jag.

//Mallan

Kommentarer
helen säger:

så sant! du är en reptilmänniska!! när du sa det så bara föll allt på plats. jag bekänner mig mer som en dinosauriemänniska, faktiskt. även om det kanske också borde klassas som reptilmänniska. well , intressant och roligt inlägg, igen :) <3 (och jag saknar dig med!)

2011-07-28 | 13:29:49
mallan säger:

dinogirl! håhåh, naw, man tackar :D pusss <3

2011-07-28 | 19:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback