Picknick

Idag umgicks jag med fröken Alexandra, vi slog på stort och hade picknick nere vid Näset. Skitmysigt! Vi fick sällskap av en hungrig and som ville ha mat och JAG VET att man inte ska mata tiggande djur så där men när det kommer en söt and och kollar med sina hundvalpsögon på mig då kastar jag en tomat eller pastabit till den. Brödet åt jag upp själv, hoppsan! Anden gick med sina små paddelfötter och vaggade runt vår picknickfilt i väntan på mer mat så lite då och då kastade vi tomat till han, Mister And. Jag är bra på att få nya kompisar.


Bild från Alanya i maj/juni. Allie och Mallie levererar.

Mucho trevlig dag i alla fall som avslutades med en härlig träning. Töpp! Imorgon ska jag leka med Lovisa, kanske ta ett dopp också i det... blå tänkte jag skriva, men insåg sedan med en tår i ögat att Möckeln är mer brun. Lockande. Får hoppas att min nya And-kompis är där igen så att vi kan fortsätta där vi slutade senast. En fin relation det där...

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback