sco-sco-scodelido. sco-sco-scodelidoo.

Lördag och sjukt många aktiviteter stod på schemat. Först hade vi träning klockan 11 på förmiddagen (egentligen morgon med mina mått mätt, som jag lever nu) och sedan började hetsen. Jag åkte hem för att käka efter träningen och tog en liten vilopaus på soffan, flängde iväg till Boda Borg för aktivitet där i 3 timmar, hem igen fort som satan och duscha, tillbaka till Boda Borg för tacobuffé och efter det till Kilsta och göra sig i ordning för kvällens lagfest. Gah. Puh. Stress.

Insåg en sak när jag skulle göra mig i ordning: jag hamnade i en ond cirkel som tog mig tillbaka till ruta ett igen. Let me tell you! Jag plattade nämligen håret först och det blev rakt som satan. Lite för rakt kan man säga, så jag pepprade på lite volympulver på väl valda ställen och rufsade till det. Efter en stunds rufsande insåg jag att håret varken var speciellt platt längre eller hade fått volym. Det såg lite ut som mitt naturliga hår med lite självfall här och var. Ungefär som jag såg ut innan jag plattade det från första början. Damn! Jag tog mitt "förnuft" till fånga och satte upp håret. Så, nu har jag fått lätta mitt i-landsproblemstyngda hjärta...

Kvällen/natten blev wack, precis som det ska vara. Jag hittade Frida inne på Statt och efter stängning satt vi kvar ute på torget ett bra tag. Under PIP satte dom ju upp massa "konstverk" på torget, bland annat en orange grej som ser ut lite som en... sjöstjärna? bläckfisk som ligger med tentaklerna mosade utåt med massa mystiska gropar på sig? Den slog vi i alla fall oss ner på och jag fick för mig att jag skulle lägga mig en stund. Men tji fick jag! Den gubben gick inte, för där var en av de lömska groparna. Jag började sakta (välsigt sakta) glida neråt för den orangea "bläckfisken" med benen viftande upp i vädret samtidigt som jag skrattade ett extremt fult skratt. En mycket bra kombination.

Det blev bara bättre, för sen drog Frida och jag till stadens fontän. Det slutade med att vi badade benen i fontänen, jag klättrade högst upp och visste inte hur jag skulle komma ner och avslutningsvis pissade vi i den. Whaat up? Jag har kommit på att det är lite så den här staden ska tas, med urin.


Back to square one. Jag Steffi, Emfa och födelsedags-Sillen.

Fred på er!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback