Rapport från 10:2

Jaha, då har jag förflyttat mig 45 mil uppåt i vårt avlånga land och sitter för tillfället i vår sommarstuga i Sundsvall. Vi stannade och åt lunch klockan 10 på resan upp vilket var rätt så tidigt med va fasen, man blir ju hungrig när dagen börjar klockan fem på möra...

 

I alla fall så lyckades jag haffa två mysiga stickade tröjor som blir perfekta här uppe i norr eller en sval sommarkväll. Dessa komfortabla plagg hittade jag på Pierre&Company i Harmånger. Ja ni läste rätt, Harmånger. Man slutar aldrig förvånas över dels att en så liten håla kan ha ett sånt klädutbud och dels  namnet. Holy macaroni säger jag bara. Tänk er, jag tyckte att det skulle låta asudda med Möckelngymnasiet med detta är så mycket värre alltså.

 

Min envisa förkylning är fortfarande kvar men imorse kom mamma med en enligt henne briljant idé. Hon hade läst i en tidning att man kunde koka eget te på Älggräs, en ört som sägs lindra förkylningar och huvudvärk. Där satt jag intet ont anandes när jag hör min kära mor gå och mumla för sig själv: "Spännande, undrar om det fungerar... Nu blir Malin försökskanin, hihihi." Sedan kom hon där med sin hemliga brygd som hör och häpna var rätt god! Dock märkte jag ingen skillnad i förkylning/huvudvärk, varken bättre eller sämre.

 

Mamma/Medicinkvinnan med sitt hemliga recept.


Ha det gött sålänge, imorgon blir det förhoppningsvis bad, SOL och mindre mygg. Trodde inte myggorna gillade mitt blod men där hade jag fel. They love me, tyvärr. Dom suger ut mitt blod likt törstiga vampyrer. Hujedamej! Tack för Mygg-A.

 

//Mallan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback