jobbelijobb

Efter Studentstatt på fredagen tänkte jag vara lite hardcore och gå ut på lördagen också. Sagt och gjort. Egentligen utmattad av några intensiva studentveckor och en hård festkväll (plus en stukad fot) var jag tapper och drog ut. Sjukt mycket folk var ute men tyvärr regnade det en del, så borggården framställdes inte från sin bästa sida... Jag körde inte hårt men ändå så spydde jag som en gris när jag kom hem. Hehe. Jag tyckte jag va illamående och tänkte "va fasen, så mycket drack jag ju inte" men ändå så började jag hulka i handfatet. Både pappa och Helen hörde mina kräkljud och när jag berättade för Madeleine att jag hade spytt så frågade hon "lät du?". Inte en jättenormal fråga och efter den frågan följde en av de mest onormala konversationer jag haft. Evah!

Jag: Ja både pappa och helen hörde mina hulk.
Madde: typ fridas och min sjuka grej, eller de va ja som sa att ja inte lät när ja spydde så har de blivit nått man inte får göra, sick!
Jag: men det låter ju när man spyr? plasket liksom, när spyan landar?
Madde: fast själva lätet från käften :P de ska lixom inte hulka bara plaska : slask pladash
Jag: hm, på den fronten var jag nog ganska tyst. det va mer det här naturliga hulket som kommer när man spyr.
Madde: haha naild it!
Jag: Jag skrek-spydde inte liksom
 
En stunds tystnad.

Madde: haha okej. Sjuk konversation.

Något sånt var det och pappa fick en glad överraskning när han borstade tänderna på morgonen och vattnet inte sjönk undan i handfatet. Han lyfte på proppen och "surprise!" säger jag. Cheeseburgare från Max, något begagnad som en glad överraskning på morgonkvisten.

För att hoppa fram till nutiden kan jag berätta om mitt sommarjobb. Fast egentligen får jag inte säga så mycket, på grund av sekretess. Det är helt ok, vi ska ha kick-off på Boda Borg på torsdag och jag har ett eget kontor. Somnade på ett möte igår, första dagen på jobbet men ack så gott jag sov! Har blivit lite av min specialité det där, att somna stolar. Kanske ska köpa en stol istället för en säng? Tål att tänkas på...

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback