Like a warm summerbreeze

Sitter här på mitt alldeles enormt roliga sommarjobb (det är svårt att få fram ironi ibland men detta var ett försök) och brainstormar. Inte på mina arbetsuppgifter, för dom är inte svåra direkt, utan på sommaren. Flera veckors oskrivna blad upplagda för roligheter, sol och bad! Om vädret blir bra vill säga...

Men ju äldre man blir, desto mer upplanerat blir ju allt. Även sommaren. Vips vips så bokade jag och Helen Hultanbiljetter igår (ska blir så jävla kuuuuuuul!!!!!) och den 13-17 juli blev vi uppbokade. Själv tar jag ju semster i juli (det här sommarjobbet är inte så fel ändå, hehe ;)) och vill hinna upp till Sundsvall med familjen. Jaha, då var Helens enda lediga dagar mellan 3 och 8 juli och hon vill såklart till Sundsvall under dom dagarna. Jag ska ju på PIP som är mellan 6 och 9 juli i år så vi kommer köra nån slags växling där uppe så att mamma och pappa i alla fall kommer stanna en längre tid medan jag lämnar över stafettpinnen till Helen. Vi kommer nog vara där alla fyra i två hela dagar, bättre än inget! Jag drar norrut den 2 juli, dirr.

Sedan har ju jag och Helena snackat om en roadtrip till Gotland, Öland, Båstad eller något liknande vilket jag hoppas att vi hinner klämma in. Även att cykla runt Möckeln, två varv så det blir åt båda hållen, ska jag och Madde göra. Kläm kläm in i lilla sommaren. Och jag som känner för nått oplanerat, helt spontant? Ska jag planera in tid för "spontan aktivitet" i min redan överfulla sommar? Tid för härliga dagar på Näset med lite bad är aldrig fel, kanske spela lite tennis, volleyboll, nattgrilla, tälta i trädgården, bygga rondellräv, ha en picknick, döda slemsniglar på nya roliga sätt.... Ha. Min mordiska sida brukar komma fram såhär års, jag kan hälsa alla sniglar där ute: You're going dooown, bitches!

Fullt normal som vanligt, min hjärncell är på topp idag.


Lite den känner jag för.

Tinkie tinkie på er! (Som bil-turken skulle ha sagt)

//Mallan-Brallan

Kommentarer
syster säger:

hehe älskar delen om din mordiska sida. men jag håller helt med dig, hörde ni det sniglar?! snart är det slutslemmat för er del, ok?? hehe :) och hultan ska bli så jeefla amazing!

host-host från gbg ^^

2011-06-15 | 13:48:24
mallie säger:

ja det kommer bli wack! :D hultan alltså.. visserligen kan nog mina metoder att döda sniglar också bli rätt wack men jag ska väl inte driva det alltför långt hade jag tänkt. + en förkylningshälsning från kga!(:

2011-06-17 | 11:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback