Midsommar uti vår hage!

Inte för att jag har någon hage med Midsommarafton var det igår och ironiskt (och roligt) nog styrde Sillen. Lustig som jag är la jag ut en bild på Facebook där hon håller i en nubbe med bildtexten "Nubben och sillen". Klockrent. Bara för att jag är så snäll, lägger jag ut den bilden här med så att alla kan vara med och skratta.


Nubben och Sillen.

Det var en trevlig midsommar annars. Vädret var helt okej för att inte säga bra och stämningen va najs. Dock kändes det som att alla drar till Västkusten, Öland eller sina sommarstugor på midsommar... Borde jag varit i Sundsvall/Arvika då eller? Bildbomb blir!


Sofia/Sillen bygger krans.

Vi skulle ta en somrig midsommarbild med våra kransar, men vinden hindrade mig.

Min fantastiska skapelse till krans på huvudet. Tyvärr blev den för stor och hade en tendens att...

... ramla ner. Midsommarkrans är överskattat.

Vi grillade och mitt kött blev bränt på ena sidan. Orutinerat.

Kökshäng. Frida, Anna, Karl.

Madde och G. Och min midsommarkrans såklart, som spred Midsommarstämning likt Karl-Bertil Johnsson sprider julstämning på jul.

Madde, Helena och jag. Bringing the gangstá-pose!

Pippi Långstrump, Madde kortstrump.

Ja det blev Midsommar även i år, men jag känner att nästa år ska jag tamejfan fira en alternativ midsommar. Typ a la Kvarteret Skatan firar jul. Käka kycklinggryta (något osvenskt), sjunga Holländska sånger, ta på mig en fez och lägga mandlar i... risnudlar. Nån som vill haka?

//Mallan

Kommentarer
Madde säger:

Ja hakar lätt! En extremt alternativ midsommar kör vi på!

Tack för igår, va kul att ses :) puss <3

2011-06-25 | 19:18:17
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback