när jag var ett vårtsvinsbaaaaaaarn

Ibland överraskar Karlskoga mig. Denna stad som jag i nästan hela mitt liv förbannat mig över. "Det finns ju inget att göra", "det är så fult i centrum", "vem fan döper ett köpcenter till KULAN?!" osv. Men, vid närmare eftertanke har jag upptäckt att Karlskoga ändå har en del att komma med. I eftermiddag ska nämligen jag till Boda Borg med jobbet och det är verkligen inte varje stad som har ett Boda Borg!

Nä just det. Dessutom finns en skateboardhall, ishockeyhall, tennishall (dock ingen konstgräsplan) och varje år numera arangeras en maddafakking festival i stan. Jag säger bara PIP! Inte illa pinkat om ni frågat mig, som har gått och blivit vis på gamla dar här på jobbö.

Boda Borg ska bli kul, men jag kunde varit mer taggad om jag inte haft min stukade fot (jag kan gå på den nu i alla fall men ledbanden är så uttänjda att jag måste rehaba den innan jag kan spela fotboll) och min dumma jobiga äckliga förkylning. Hm, kan nog komma på ännu fler ord att beskriva den med. Jag har ju visserligen mig själv att skylla för dessa skavanker men den här hostan retar ihjäl mig!

Slemhosta. Supersnusk är det, men i mitt fall så kommer slemmet upp väldigt ofta när jag väl fått fart på systemet. Inne på mitt kontor på jobbet finns en papperskorg, antagligen avsedd för papper också, men den har jag fått nyttja i lite andra avseenden. Låt mig berätta min historia, men det är inte vacker. Tänk er den mörkaste nyansen av svart. Jag varnar känsliga tittare, håll händer och fötter innanför vagnen - nu åker vi.

Okej, så här var det. Jag satt inne på kontoren som den duktiga sommarjobbare jag är (he-he) när jag plötsligt fick fetaste hostattacken. Det riktigt rev i luftrören och rosslade av allt slem som sitter där. Plötsligt "råkade" jag få upp en slemklump i käften och situationen blev några snäpp värre. Jag ville ju inte springa genom halva byggnaden (toaletterna ligger en bit bort, man måste genom en dörr med kortlås till och med) med slem i munnen och känna "jag måste spotta" i alldeles för lång tid, så jag hade inget annat alternativ än att använda papperskorgen. Tvi tvi tvi.

Tyvärr har jag ännu fler händelser om detta i min historiesamling men det blir för snusk. Haha! :D Detta har ju inte bara hänt en gång heller så vad kan jag säga? Stackars städerska är kanske passande.

 
Jag känner mig lite som Pumba på något vis, jag passar inte så bra in i folksamlingar just nu

Akta er för förkylningar där ute, we're living in a bacterial world.

//Mallan

Kommentarer
Madde säger:

Det värsta är att man vet exakt hur dina slemhostattacker går till. :D Hahaha



Krya på dej!<3

2011-06-17 | 18:03:27
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/
mallie säger:

hahaha eller hur! :D den värsta delen är "jag måste spotta"-biten när man redan fått upp slemmet i kaeften! usch ;)

2011-06-20 | 11:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback