Yeah, I'm working, to make butter for my piece of bun

Toodelidoo!

Har varit tyst som i graven från mig i helgen här på bloggen, av en anledning såklart. Den är att jag sitter framför datorn åtta timmar om dagen på mitt sommarjobb. Känns lagomt motiverande att dunka ner framför skärmen det första jag gör när det är hälg. I och för sig har jag nördat framför datorn/facebook i helgen men inget bloggande minsann!

Kan sammafatta min helg lite fort. Lördagen bestod av att vara resultatkontrollant på Bråten Cup, dvs sitta på en stol i ett partytält och kolla på 12/13-åringar som spelade fotboll i 6 timmar. Skönt med frisk luft i alla fall... Och tiden rullade ändå på rätt fort, mycket tack vare att Madde kom och höll mig sällskap i några timmar, DANKE! :D Tog en lång promenad med Helena på kvällen och vi gick som två zombies, av någon oförklarlig anledning med varsitt sådant där axstrå som brukar finnas vid vägen i handen båda två, snurrandes på det och med stirrig blick. Trötta? Ja.  

Söndag, oh glorius sunday, var en sån där supersoft och skön dag. Vaknade efter ca 11,5 timmars sömn, käkade frukost och sedan fick jag massa bra grejer gjorda. Jag städade mitt rum (äntligen ser jag golvet igen), jag rakade mina stubbiga ben, gjorde inpackning, la ansiktsmask, tog bort gammalt nagellack, gjorde en bodyscrub när jag duschade (insåg att jag flagnar en del nu, buhu) och jag lagade mat någonstans mitt i allt det där oviktiga, fast som ändå är bra att göra. Vill ju faktiskt inte gå omkring med håriga ben, så just det kan ju klassas som mer viktigt, såvida jag inte vill misstas som mamma björn ute på promenad. Jag vill ju inte heller ge någon skärsår med min vassa stubb. Hm, nåja nåja.

Har kommit på att det finns en del filmer jag skulle vilja se i sommar om vädret skulle vara grått och blött. Om jag inte är ute på snigeljakt i mina gummistövlar då vill säga. Här är dom, di små filmera som en sägör i Karlskoga!

Bad Teacher
Bad Teacher Poster
Kan va kul.

Trassel

Har blivit rekommenderad att kika på.

Pirates of the Caribbean 4

Känns som att man borde se fyran om man sett övriga tre.

Lite halvroliga filmer alla tre skulle jag gissa och det är precis vad man kan behöva ibland. Sedan vill jag såklart se HP7.2! Nämner den sist dels för att den inte går under kategorin "halvrolig" (snarare awesome) och dels för att jag vill se den extra mycket, som det Harry Potter-fan jag är! Hehe. 

Harry Potter and the Deathly Hallows part II
 

Detta får vara allt för nu, ööh. Kanske lika bra det. Känns som att Malin, 13, har skrivit det här inlägget med filmtips som en annan p12.. Aja, jag drog i alla fall inte upp Twilight 4 som jag tror även den kommer på bio i sommar (eehe, oops I just did)! Men jag har faktiskt hittat ett Twilight-fan på jobbet: min handledare Eva-Britt, och ja hon är en smula äldre än alla skrikande 14-åringar som tjatar om Team Ewdard och Team Jacob...

Hon kan allt den där E-B.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback