Finding new sides

Jag trodde jag visste på ett ungefär vad som fanns i Karlskoga. Nah, tydligen inte! Jag hade ingen aning om att det finns en skateboardhall här och att det dessutom var en tävling där igår med skateboardare från till och med Norge! I alla fall, Frida och jag fick vårkänslor och tog cyklarna dit (ingen av oss hittade egentligen vägen och vi skulle bort till Ekeby-korset), irrade omkring ett tag men hittade tillslut dit. Efter en snygg (?) entré där vi cirkulerade vingligt på parkeringen som hajar runt ett byte kom vi fram, låste cyklarna och mötte Madde Emmelie och kompani.


Suddig bild från min mobil.


Rätt coolt med skateboard ändå! Måste fan lära mig.


Norskt skatemärke som sålde grejer utanför i ett tält, bland annat batikmönstrade t-shirts som dom hade färgat iförrgår natt på fyllan. Norrmän!


Frida och jag frågade snällt en skäggig, tatuerad man om vi fick låna hans bräda i en korridor bakom så ingen skulle se oss. Haha rätt kul faktiskt. Som vi sa till han efteråt.

Frida: "Tack för lånet! Om nån frågar, säg att vi var skitbra."
Jag: "Eller typ såhär stora" (Måttar med handen i höjd med mitt eget ben)
Han: "Haha okej..."

Äventyret fortsatte med lite norsk konversation i ett tält sedan drog jag mig vidare för att träffa Helena en sväng. Hon hade suttit och sytt i två timmar på sitt löshår och jag arrangerade ihop denna bild med lite övertalning hehe... :D


Måste raka? Haha

Simma lugnt!

//Mallan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback