my brain's too big, yeah I know.

Dom flesta har ju fått sina studentmössor nu och lägger glatt ut bilder på facebook och är så nöjda så nöjda och mössan sitter så bra så bra. Frid och fröjd. Lugn i lilla stormen nu. Min fucking studentmössa kom (jättefin, verkligen) men way too small! Extremt irriterande att jag lyckades välja fel storlek men det va ju så svårt! Usch och blä. Dom där jävla provmössorna var uttänjda av att massa elever provat dom på sina feta skallar. Och dessutom helsvarta!!

Att stå där, blekfet mitt i vintern med en svart studentmössa som mer ser ut som en mössa en tågkonduktör skulle kunna ha och försöka föreställa sig "sjung om studentens lyckliga dar" när man egentligen hör "Tuuut, tuuut. Nästa Hallsberg. Tänk på avståndet mellan vagn och perrong när du kliver av." i huvudet är inte lätt och blir inte rätt. Ha! Ett rim! Anyway, dom så kallade assistenterna som skulle hjälpa till med storlekar osv sa bara "får man in ett finger vid tinningen under mössan så är det rätt storlek". Mm, läs ovan varför inte den regeln stämde.

Jag provade i alla fall min mössa, trots alla myter om att det ger otur och så vidare... Bla bla bla. Pressade ner den över skallen och damn det såg faktiskt bra ut! Gick helnöjd ut och stajlade lite för far min och skröt och babblade på att nu är det inte långt kvar och sånt där. Sen tog jag av den. Håret såg ut som en svamp och ett stort rött streck satt i pannan. Blodstopp, för lite bsyre till hjärnan, en sak är säker: min student kommer blir händelserik! Jag lär behöva sova med den på huvudet om den ska passa men kommer inte tappa studentmössan i alla fall... Alltid nått positivt.


Tyvärr inte in mössa på bilden, jag tror mer på otur om man tar kort på den. Ha!

PEACE out for now!

//Mallan


Kommentarer
madds säger:

Haha klockrent!!!

2011-03-27 | 12:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback