PATSTE over and out. for now

Ha! Det trodde ni inte va? Egentligen inte jag heller men nu när jag suttit här och vart sjuk sen i fredags kände jag helt plötligt ett behov av att skriva av mig lite. Jag kan ju inte skriva alla mina "tycka synd om mig"- inlägg på facebook så jag tänkte ta dom här istället. Hehe. Nejdå, skämt åsido. Jag ska inte tråka ut er men kan sammanfatta mina närmsta dagar som en vistelse i helvetet... Vad dramatisk jag blev! Okej helvetet är väl att ta i men för en matberoende person som jag, att inte kunna svälja ens vatten utan bara kunna äta soppa (kan nog betygsätta soppa nu, eller bli soppprovsmakare? Purjo- och broccolisoppan leder hittills!) i tre dagar är nästan vad jag skulle kunna likna vid ett helvete. Snyftelisnyft. MEN, räds icke mina vänner för vändningen har kommit! Från att ha haft en näst inpå outhärdlig smärta i halsen när jag svalt, som gick över i en uthärdlig har den nu kommit in i stadiet "nästan bra". Halleluja!

Denna halsfluss som jag drabbades av i fredags bröt alltså ut dagen efter att mitt projektarbete var färdigt. Tur i oturen, även fast jag starkt misstänker att bakterierna redan då satt i min hals. Att berätta om denna halvtemadag som skulle bli slutkakan av Plant a tree, save the earth skulle ta låååång tid. Men det blev faktiskt lyckat och jag är så sjukt nöjd! Att vi klara det! Ballonger och tårta, här måste firas! Men det tar vi nångång i april, när projektrapporten är klar va? heeh

Som det bildgalning jag är får ni som missade "the event of the year" några smällkarameller att skriva ut, hänga upp på väggen, lägga under huvudkudden för precis så awesome är PATSTE-project!!







Det här projektet har faktiskt vart bland det bästa jag gjort, för utan det hade troligen inte Madde och jag tågluffat i Europa, gått omkring i Björneborg och smällt ner granar i backen klockan sju på lördagsmorgonen i maj, vart i Stockholm på studiebesök hos Viskogen och irrat omkring i en snurrdörr men framförallt inte satt ihop en temeftermiddag för årskurs nio som resluterade i att jag sedan stod och föreläste för dessa 350 niondeklassare. (Efter att ha sett klass 9A kan faktiskt vilken proffsföreläsare som helst bli lite rädd)

Det trodde jag aldrig och framförallt har det varit superkul att göra Plant a tree, save the earth med Madeleine. Vilket team, vilka minnen och vilken temadag! Jag är superstolt över oss båda och sjukt glad att vi valde att göra projektarbetet tillsammans och minns tillbaks på den där kvällen med Ballerina Kladdkaka och vår brainstorming.

Vi fick ihop nått rätt bra, right?

Nu ska jag gå och ta pencellin, apropå vår eurotrip hehe (internt)! :D a det bra där ute i världen och akta er för alla streptococker dom vill er inte väl om ni får dom kan jag intyga...

PEACE!

// Mallan

Kommentarer
madde säger:

Peace Mallan, peace. Vi klarade det ;)

Ja om inte ballerinakladdkaka hade varit med i leken kanske vi inte skulle stå där vi är idag, amazing.

Puuss <3

2011-03-22 | 16:17:24
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback