BAE vs Lunedet

Känner att jag borde knåpa ihop ett litet inlägg, uppdatera mig lite om mitt händelserika lik. Nåja, vi kan väl kalla det händelserikt i alla fall. 10 dagar kvar till Alanya, ett slutprov i matte E som ger mig kvälvningar bara vid tanken men har i detta virrvarr av skoluppgifter med mera lyckats få ett till sommarjobb idag! Puh, lång mening bara för att komma fram till en så simpel sak. Varför göra det lätt för sig? Ehe.

Applåder och gratulationer. Tack. En kvinna från Poolia ringde mig, Malin hette hon (såklart), och berättade att jag fått sommarjobb på BAE Systems! Tjoho! I och för sig ringde vi om varann ungefär 4 ggr men tillslut ringde hon och jag svarade vilket ledde tilll följande scenario: Jag har i princip jobb på Lunedets Camping men har nu fått ett till alltså. På Lunedet skulle jag jobba från 12-13 juni till 31 augusti och även på helger. Det skulle nog resultera i att jag inte skulle kunna vara med på så många matcher eftersom det är som mest folk ute i Lunedet på söndagar och det är då vi har matcher = krock.

Jag kanske kan byta tider men det är inte säkert. Dessutom är det över en mil till Lunedet hemifrån och jag skulle nog jobba under PIP / inte kunna ta ledigt under Hultsfred (om det nu blir dom festivalerna, he-he). BAE Systems ligger 5 min med cykel hemifrån och jag skulle jobba 13 juni till 1 jul och sen ta semester i en månad = PIP och Hultan, here I come. Sundsvall, here I come. Ja, ni hajjar. Lite bekvämare helt enkelt. PLUS att jag skulle tjäna såpass mycket pengar att jag troligen skulle klara mig utan att skatta. RÄtt stor fördel... Och jag slipper köpa moppe och åka till Lunedet.

Nej, usch vad svårt. Som ni kanske märker gör jag det igen. Beslutångesten tar över och jag väger mina alternativ fram och tillbaka, fram och tillbaka i huvudet. Puh! Får sova på saken, ringa Camilla på Lunedet imorgon och fråga henne en massa saker. Det kanske löser sig aaasbra om jag tar det jobbet liksom? Hittar någon vänlig själ att samåka med, lyckas byta pass så att jag kan vara med på matcherna och får ledigt till Hultsfred. Bingo på den i så fall.

Just nu vet jag bara att det låter hundra gånger roligare att sälja glass, kaffe och smörgås än att sitta på den administriva (nämen, jag vet inte ens hur det stavas) avdelningen på BAE och föra in siffror i nått system. Livet ska inte vara roligt jämt.

Nej sov sött, och tänk på att ta vara på dessa dagar för TÄNK om jorden faktiskt går under på lördag? Uuuh.


Tänk vad lätt livet var förr

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback