bli den du är

Beslutsångest. Kan hända att jag skrivit om det förr, men det är ett återkommande tema i mitt liv och någonting jag lider av. Eller, egentligen lider inte jag så mycket utan det är nog mer personer i min omgivning som blir utsatta för min beslutsångest som lider. Till exempel någon stackars glassförsäljare som råkar ut för mig där jag står och velar om jag ska ha strut eller bägare 14 gånger fram och tillbaka innan jag kommer på att jag ska ha strut. Nej förresten, ta en bägare! Ja ni hajar grejen. Och så slutar det med en mjukglass liksom.

I alla fall så handlar min beslutsångest just nu över något så i-landproblemigt (finns det ordet överhuvudtaget?) som det bara kan bli: vilken festival ska jag gå på? Ha-ha, tillåt mig skratta. Sådär ja! För att råda bot på min beslutsångest brukar jag göra för och emot-listor (sjukt, jag vet). Men ofta brukar det hjälpa! Det var ungefär det jag tänkte prova mig på nu, bums.

Dessa 3 festivaler står det mellan (och jag vill gå på alla 3 men kan inte pga tid eftersom jag inte vet om jag får ta ledigt och pengar eftersom alla 3 festivaler kostar 4400 kronor tillsammans UTAN dricka, resa mm. Riktigt så rik är jag inte. Än. ;)) Jag tänkte skriva upp vilka artister jag vill se och lite för- och nackdelar. Tjing tjing vad bra detta blir.

Peace & Love
28 juni - 2 juli

Bob Dylan
Kings of Leon
M.I.A
Håkan Hellström
The Ark
Oskar Linnros
Mando Diao
Lykke Li
Timbuktu
Hoola Bandoola Band
Paolo Nutini
The Sounds
Veronica Maggio
Looptroop Rockers
Miss Li
Daniel Adams-Ray
Nationalteatern

Det var nog flesta men finns ju lite andra som kan vara roliga att se också men jag säger bara: P&L levererar! Vilken uppställning, så att säga...

Fördelar blir ju såklart artistutbudet, nackdelar blir priset + att den är så många dagar = hur ta ledigt?

Putte i Parken 6 juli - 9 juli

Paramore
Veronica Maggio
Daniel Adams-Ray
Peter Bjorn And John
Looptroop Rockers
Miike Snow
Miss Li
Dead by April
The Ark
Slagsmålsklubben
Nationalteatern
Håkan Hellström
Maskinen
Ke§ha (Hon får väl va med på min lista men egentligen... Nah)

Fördelar på Putte blir ju of course att det är, hallå, PUTTE! I Karlskoga och det är en sjukt rolig festival. Lagomt stor också på så sätt att man kan tränga sig längst fram om man vill, blink blink. Nackdelar blir tyvärr datumen som ligger så tätt inpå P&L och Hultsfred och att många artister som kommer till PIP kommer till P&L eller Hultan... Ska man på P&L känns det ovärt med Putte, tyvärr!

Hultsfred 14 Juli - 16 Juli

Hoffmaestro
Johnossi
Morrisey
The Prodigy
Duck Sauce (Barbara Streisand, HA!)
Melissa Horn
Oskar Linnros
Peter Bjorn And John
Maskinen

Fördelarna på Hultan är ju, såklart, att Hoffmaestro och Johnossi spelar!! En anledning som gör att jag verkligen vill åka! Det ultimata hade ju vart Hoffe och Johnossi på P&L eller Putte, då hade jag varit mer än nöjd. Ingen festivalsommar utan Hoffmaestro ju! (Ni som läst min blogg tidigare vet vilket fan jag är, ehe :D) Nackdelar är att det är ganska mycket okända band (å andra sidan kul och upptäcka något nytt) men ganska många som kommer till Putte också...

Jaha hörrni. Vad fick vi fram av det här, kan man undra. Spontant känner jag P&L och Hultfred skulle vara en perfekt kombination eftersom det är rätt lång tid emellan men Putte är, som jag tidigare sa, PUTTE förfan! Karlskogingarna dras till PIP som flugor runt en sockerbit. En annan kombination vore ju P&L och Putte och att jag jobbar under Putte eftersom jag har svårt att ta ledigt. Men, som jag också nämnde innan: ingen festivalsommar utan Hoffmaestro! Å herre vad svårt.

Får suga på den här karamellen ett litet tag till, men inte för länge för snart är biljetterna till P&L slut! Förstår ni nu vad jag menar med beslutsångest? Aja, ska lägga tankarna på annat och tagga för match. Villastan borta, vi ska fan PISSA på dom!! Ha en trevlig söndag alla, avslutar detta långa inlägg med en festivalbild från Arvika-10. Cheeers!


PS: Känns som att jag kommer bo i tält vääääldigt mycket det här året (alla festivaler + Grekland i 6 veckor). Löv it!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback