run away

Busy busy. Mycket att göra! Har så smått börjat tänka ut en packlista till Alanya: 16 dagar kvar nu! :) Fick i onsdags hem min balklänning som äntligen satt som den skulle och fick även med mig en snitsig liten bikini hem. I exakt samma färg som min balklänning! Ha!



Fredagen den 13onde idag känns sådär. Har dock haft blandade erfarenheter av denna dag, ibland har det gått mindre bra (brände mig på en plåt en gång) men ibland har det gått smärtfritt. Sist det var fredag den 13 satt jag på ett tåg påväg hem från Schweiz. Om det nu var senaste fredag den 13 vet jag inte säkert men den resan gick utan större bekymmer. Enda "problemet" skulle möjligen varit när en hund sket ner sig på tåget (två decimeter från min väska!!) fast där hade vi ändå tur som skulle gå av 20 minuter senare. och att den inte sket PÅ min väska! Värre för dom stackare som skulle sitta kvar i sketlukten i 2 timmar till liksom...

I och för sig stod Madde och jag och beskrev hur jävla illa det luktade och började dra jämförelser med en död katt vi såg hela nedbrytningsprocessen av i Kroatien, länge länge. (dag ett: likstelhet. dag två: förmultning. dag 3: luktade as, hade smält ner i backen. dag fyra: liklarver över hela kattjäkeln. Spyan var nära.) I alla fall så bredde vi på som bara den och sa både det ena och det andra (ingen på det tåget kunde ju svenska, trodde vi). När vi började närma oss reser sig en kille som suttit på sin väska och vi båda upptäcker att väskan är gul och blå. Hmm. Inget bra tecken. Dessutom tyckte jag mig se en namnlapp det stod SAS på men jag ville inte stirra. Aj då.

Lite skumt att människan inte kunde "stoppat" oss när han hörde att vi pratade svenska och sagt något i stil med" jaha, är ni också från Sverige?" för då kändes det mer som "tyvärr grabben, vi är också svenskar... Face it" efter att ha stått och pratat avföring i x antal minuter..

Peace!

//Mallan

Kommentarer
Anonym säger:

Klockrent va det! :P

2011-05-17 | 17:47:43
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback