There´s a lot of things to do before you die

Judgement Day. Klingar inte jättekul i örat precis. Inte för att jag tror att jorden kommer gå under idag men man blir ändå lite... skärrad (?!). Något i den stilen i alla fall. Om man är skrockfull, vilket jag är i vissa avseenden (inga nycklar på bord, svart katt över vägen = tvi, tvi, tvi!) så finns det en skröna som säger att om något går jämnt ut när man lagar mat till exempel så kommer man aldrig göra det igen. Till exempel om man bakar bullar och lägger ut formar på en plåt så måste man ju uppskatta antalet bullar man tror man får ut och och man då råkat lägga exakt rätt antal bullformar på plåten så påstås det att man aldrig kommer lägga ut bullformar på plåtar igen, av olika anledningar.

Skumt som satan, jag vet. Det var detta som bekymrade mig en smula imorse när jag skulle äta frukost. Nästan alltid när man ska ta fil i en tallrik så är det inget kvar i paketet så man får ta slutsnarten och börja på ett nytt. Eller så är paketet nästan fullt men jag lyckas alltid ta bottensnarten. Denna morgon så hände alltså något som en skrockfull människa skulle reagera på: filmjölken gick precis jämnt ut i tallriken. Precis en Malinportion var kvar i paketet och min första tanke var "hehe, oj. nu kommer jag aldrig äta fil igen" innan det slog mig. Judgement Day. Ajdå.

Som tur är tror inte jag på varken denna skröna speciellt mycket eller denna förvirrade gubbe från USA som slagit alarm (vilket uppmärksamhetsbehov han måste ha, stackarn) om jordens undergång. Men om det nu var så att man visste säkert att jorden skulle gå under, vi kan säga imorgon, så känns det ju jäkla dumt att jag sitter här i köket och laddar batterierna inför pluggeliplugg. Ska jag sitta själv hemma och skriva på ett fördjupningsarbete mina sista minuter i livet liksom? Njaa. Ta alla pengar på banken och göra något spännande med mina nära och kära kanske... Undrar om det är människor i världen som tror benhårt på det här och bränner alla sina besparingar nu eftersom dom är säkra på att jorden kommer gå under? Surt i så fall när dom vaknar den 22 maj med 0 kronor på kontot.

Johnossi – There's A Lot Of Things To Do Before You Die

Lite fler härliga lördagslåtar som klingar bättre i örat...

Miss Li – You Could Have It (So Much Better Without Me)

Frankie & The Heartstrings – Possibilities

Nu blir det fördjupningsarbete, Nordkorea here I am.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback