I draculas näste

Blev fruktansvärt sugen på att flyga ut ur boet idag, när jag köpte min fina fina spegel. Ska dessutom skaffa ny säng, har mami och papi sagt (min är "lite" ostabil i ribbotten och madrassen har fått något mystiskt mögelangrepp på baksidan) så nu blåser förändringens vind genom mitt rum! Låter som att jag har världens skabbigaste säng, men lite så är det också. Hehe.
 
Har sökt 6 jobb idag totalt, 3 i Örebro och 3 i Karlskoga. Ska söka ett till imorgon och ett på måndag. Nu jäklar ska jag haffa arbete!! Håll tummen och tårna för mig, det kan behövas...

Har även hittat en FAVORIT som det finns stor risk att jag kommer vara beroende av inom snar framtid. Ekologisk A-fil med svartvinbärssmak. SÅ SJUUUKT GOOOOOOD!


Får flashbacks från min barndom när jag äter den här filen (eller okej: äter, dricker, vafan som helst bara den hamnar i magsäcken) för min farfar brukade äta vanlig filmjölk med svartvinbärssaft i. Han tömde den koncentrerade saften i filen i en liten snurr eller något mönster á la farfar och det är så fruktansvärt gott.

Smak
: Underbar. Bärig, söt men ändå lite syrlig
Konsistens: Lagom tjock, inte för tjock men inte för blaskig
Färg: Vacker som bara svartvinbärsfil kan vara

Denna rackare bör inte förtäras men den är också en FAVORIT just nu. Luktar himmelskt och är perfekt krämig för en duschcreme.

Smak
: Ät ej denna, smakar tvål. Tungan behöver tvättas efteråt, tro mig... Smakar som duschcremen luktar i käften efteråt. Eller bara luktar? Vet inte. Känner mig bara jättedum som är 19 år och har smakat tvål. Ojdå.
Konsistens: Krämigt len som gör under för skinnet
Färg: Ljus vit/orange. Tänk ljus persikofärgad?

Aha, just! Blir nog en roadtrip till Falkenberg i helgen med ett stopp på Ullared. Naaajs!


Kartan var kanske mest en hjälp för mig själv, med mitt "mindre bra" lokalsinne. Kan bli bra det här!
Ha det gött girls 'n' boys!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback